Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af reservedel i USA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 16
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hej 

jeg er i den uheldige situation at kniven på min skæremaskine er færdig. det er en meget gammel maskine, men jeg har fundet en ny i usa til 440§ og 85§ i fragt. kan det virkelig passe at jeg skal omregistrer min enkeltmandsvirksomhed ( tænker på import/export) for at købe denne. jeg hverken køber eller sælger ellers til udlandet. 

mvh Christian

Fototrykkeriet.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep - men det er jo helt gratis og giver ikke ekstra besvær. Du skal bare være importregistreret for erhvervsmæssig import

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 16
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg takker for svaret, 

mvh Christian

Fototrykkeriet.dk

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

John, jeg har lagt mærke til at du i noget tid har været meget opmærksom på at folk får sig registreret som importør, men nu bliver jeg nysgerrig. Jeg har altså importeret en del enkeltprodukter uden at blive bedt om at importregistrere mig. Jeg tænker er det ikke kun når du gør det med videresalg for øje du skal registreres? Jeg havde troet han bare skulle købe sin maskin del og betale moms og gebyr, der er købsmoms i hans regnskab. Det lyder jo som om han har en omsætning og formentlig en positiv momsafregning han kan fradrage det i, og så undrer det mig han skal registreres som importør noget han ikke længere er efter han har modtaget sin vare. Man ønsker vel kun at registrere ham som importør hvis det er noget han gør fremadrettet så man kan behandle ham på en bestemt måde i told og skats system?

Er det helt forkert?

Er der nogen forskel?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er helt forkert. Til enhver erhvervsmæssig import kræver importregistrering uden undtagelse. 

Det har intet med momsen at gøre som sådan - Hvis importen er til momspligtig aktivitet, og importeres som erhverv med den lovpligtige importregistrering - så lægges der ikke moms på - men han skal selv bogføre importmoms som er 25% af pris+fragt+told - under salgsmoms og samme under købsmoms = koster ikke noget

Man må ikke importere erhvervsmæssigt uden importregistrering (som er gratis) og heller ikke bare betale moms som privat ved ankomsten til DK og trække den fra

Ser told at noget er erhvervsmæssigt må det ikke udleveres men skal gå retur - eller man skal meget meget hurtigt registreres. Speditører må heller ikke udlevere til et CVR uden dette er importregistreret - (og det er helt gratis at blive det :) )

Importregistrering er toldlov - og det kan man sagtens være uden momsregistrering med kun EN undtagelse, nemlig at ikke momsregistrerede firmaer skal momsregistrere sig for at kunne importere ydelser (ikke varer som jo momsen ved ankomst for ikke momsregistrerede)

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for uddybende svar.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)