Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virkelig brug for hjælp omkring IVS og hæftelse.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 5. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino.

Kort fortalt så forsøgte jeg mig med virksomhed sidste år. Det blev en kort fornøjelse, og jeg valgte rimelig hurtigt efterfølgende, at det ikke var det jeg var bedst til. Jeg gik derfor på CVR virk, og fik lukket mit CVR nummer ned, og fik afmeldt de småting jeg nu havde meldt mig til (hjemmeside mv.) 

Der er så i dag kommet en regning fra GS1 (et firma der laver stregkoder, til et af vores produkter). Jeg har min tvivl hvorvidt den skal betales, da vores firma blev lukket ned sidste år, og vi sådan set aldrig nåede at gøre brug af stregkoderne. 

Vores virksomhedsform var et IVS, og hæftelsen i den virksomhedsform er jo ikke personlig, men der hæfter man med det kapital man har indskudt i virksomheden. Derfor er mit spørgsmål, hvis der ikke er flere penge i virksomheden hvad kan vi så stille op, kan vi lade være med at betale den regning på 1500kr,- og så håbe på de bare sletter os fra deres database eller hvordan? det skal siges at der i deres handelsbetingelser står følgende: "Ved manglende betaling kan medlemskabet bringes til ophør 60 dage efter betalingsfristen. "


Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig her :-( 


Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

https://erhvervsstyrelsen.dk/ivaerksaetterselskaber-ivs

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må bare meddele dem, at dit IVS er lukket og CVR ophørt for xx tid siden. En anden sag er så hvordan det er lukket, for hvis du har undladt at fortælle om kreditorer o.l. ved lukningen så kan du risikere selv at hæfte. 

Et IVS lukker man ikke på CVR bare - det skal enten erklæringslukkes ved at man erklærer der ikke er kreditorer og får kvittance fra skat - eller tvangslukkes ved at man afmelder direktør og svarer på nogle spørgsmål fra skifteretten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har vel bestilt de stregkoder, ellers kommer der vel ikke en faktura?

John er inde på en masse af det rigtige, men overvej også, hvordan det evt ser ud i fremtiden, hvis du vil benytte firmaet igen, og du denne gang ikke betalte regningen. Så vil de sikkert ikke handle med dig mere...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)