Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Facebook side

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu skal jeg snart til at opstarte min Facebook side

Hvordan gør man det bedst

Jeg starter jo med nul likes, det er selvfølgelig venner og familie der liker ens side først. Så man kan vel hente 50 likes eller noget på den konto.

Og så kan man håbe de deler den med deres venner.

Men hvordan med opslag man har jo ingen opslag til at starte med, skal man lave et inden der er kommet nogle likes eller skal man vente til man har 20-50 stykker?

Regner selvfølgelig med et godt tilbud eller en konkurrence for at skabe lidt interesse om siden, og få likes selvfølgelig.

Ved godt venner/familie og dem der liker for at deltage i konkurrence ikke er de mest interesserede. Men der skal jo opbygges nogle likes på siden.

Jeg udlejer slushice maskiner, og kan se andre i branchen i samme område ligger på 200 stykker måske en enkelt med lidt flere.

Så det er jo ikke fordi jeg får 1000 likes da det jo også er et begrænset område (aalborg) det vil have relevans for.

Håber i kan give nogle gode råd til hvordan jeg får startet min Facebook side godt op, så man kan få lidt likes og dermed potentielle kunder.

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 36
Fra  Hypeshop Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt så lav en giveaway eller et tilbud, også måske smid 500/1000 kr ind i en annonce. Ændre på målgruppen så det kun er folk fra din by, og sørg for alderen passer ind. 

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Ja, det er en god idé hvis du poster noget content på din side, inden den går live. Det er bedre at der er noget content, så siden ikke ser helt tom ud, når de første personer besøger siden.

For at øge antallet af Likes udover venner og familie, er der flere ting du kan gøre. En af de nemmeste tiltag, er nok en "Like-kampagne" via Facebook ads. Fx hvis du smider 25-50 kr. per dag efter en "Like-kampagne" over et par uger, så skulle du nok kunne øge antallet af Likes.

En lidt mere lang-sigtet, og mere holdbar strategi er, at lave noget godt content (blog posts, videoer, osv.). Hvis dit content er rigtig godt, og du opfordrer folk til at Like for at få lignende content i fremtiden, så kan det også øge antallet af Likes.

Håber mit svar hjælper, og sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Jacob

www.consultingeleven.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar deniz


Jakob dejligt svar, lyder fornuftigt. Når du skriver like kampagne mener du så en kampagne som fx konkurrence/ godt tilbud der kræver et like for at deltage/få tilbud ?

Ved godt du ikke kan svare på hvilket content jeg skal lave da det er forskelligt fra branche men hvor mange indlæg er det tænker du?
jeg udlejer slushice maskiner, og andre ting så der er jo en grænse for hvor meget content
der kan laves.

Jeg tænker selv video af de forskellige ting jeg udlejer, og selvfølgelig et første indlæg der handler lidt om mig og mit firma.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian, 

Vil sige det samme som de andre. En konkurrence på siden hvor du sætter en slushice maskine på højkant til en fest eller lignende. Evt. opfordre dem til at skrive hvorfor de synes at de skal vinde denne slushice maskine for en dag. Husk facebooks konkurrence regler :-)  

Venlig hilsen

Julia

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 16
Indlæg ialt: 66
Fra  Consulting Eleven Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Beklager det sene svar. Har ikke modtaget nogen notifikation/mail om at du har skrevet tilbage... måske du ikke fik trykket "Besvar" men i stedet skrev ny post?

Anyways, nu kommer svaret :-)

Nej, med en Like-kampagne har du ikke så meget plads til tekst, at du kan begynde at lave konkurrencer. En Like kampagne er ganske simpelt en annonce, hvor du kort fortæller kunden hvad han/hun vil få at benefits ved at handle med dig, og beder dem så om at Like din FB page for at de kan få disse Likes, fx:

Jeg vil sige som minimum 5 stykker content. Det er ligemeget hvilken branche du er i. Om det er slush ice maskiner eller boligindretning - der er uendelig mange former for content som du kan lave. Det er kun et spørgsmål om fantasi (og en hurtig google søgning:-)). Videoer, blog posts, billeder, Q&S etc. etc. Tjek evt. denne for inspiration:

http://www.convinceandconvert.com/content-marketing/content-to-fill-calendar/

Håber mit svar hjælper igen. Skriv igen hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen,

Jacob

www.consultingeleven.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar.

Jeg vil kigge linket igennem, og tænke over hvilket indhold jeg kan bidrage med. For at give kunderne noget relevant indhold.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)