Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo spørgsmål

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Jeg har arbejdet løbende med seo på min hjemmeside. Tidligere lå jeg nr. 2 på søgeordene "konkurrencer" og "konkurrence" på min forside.

Nu er den nærmest rykket helt ud.. Det er umiddelbart kun forsiden der er ramt og jeg forstår ikke hvorfor.. Og når jeg ikke forstår hvorfor, så famler man jo i blinde når man forsøger at fikse det.. - Men det er søgeord der kan give tusindvis af kliks om måneden, så lidt vigtige er de da..

Er der nogen af jer der kan se hvorfor den måske har rykket sig ud?

Jeg har selvfølgelig overvejet følgende og mere til:

  • Indhold rykket ned pga. annonce (Mine andre indlæg er dog ikke rykket ned, så tænker ikke det kan være dette)
  • Overoptimering af tekst. (Jeg har fjernet en del af ordene "konkurrencer" og "konkurrence" og erstattet dem... Men RIGTIG mange af mine indlæg indeholder ordene - Fordi det jo er hvad det handler om - Måske er Google forvirret over hvilken side den skal ranke for ordet og fjerner hovedsiden fra søgeresultaterne)
  • Har tidligere haft 3000 ord - Men det hjalp ikke.. Og min konkurrent hos Blivenvinder har jo heller ikke meget tekst, så det er vel ikke tekst der nødvendigvis skal til..
  • Indgående links går primært til forsiden... Er dog begyndt at lave links til andre indlæg.
  • Indgående links indeholder primært søgeordene - Måske der mangler diversitet?
  • Har tidligere brugt Blogarama - De kopierede mine indlæg og linkede til min hjemmeside... (Har fjernet dem for nyligt, måske Google skal igennem dem igen)

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen

Mark Källstrøm

[Manuel signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jan 17
Indlæg ialt: 20
Fra  TPMarketing Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har mange sider der minder om hinanden og som alle handler om ranker/virke til at skulle rankede på netop dette søgeord. Så ser jeg to mulighed:

1. Du kan bloker nogle af disse sider fra at blive indekseret i robot.txt

2. Du kan oprette din forside som canonical på disse sider. 

[Manuel signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Jakobsen:
1. Du kan bloker nogle af disse sider fra at blive indekseret i robot.txt

Du kan ikke blokere indeksering via robot.txt. Du kan kun blokere for "crawling", men det er jo allerede for sent.
Det SKAL gøres ved at lave et noindex meta tag eller X-Robots-Tag http header.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jan 17
Indlæg ialt: 20
Fra  TPMarketing Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Designermøbler:

Simon Jakobsen:
1. Du kan bloker nogle af disse sider fra at blive indekseret i robot.txt

Du kan ikke blokere indeksering via robot.txt. Du kan kun blokere for "crawling", men det er jo allerede for sent.
Det SKAL gøres ved at lave et noindex meta tag eller X-Robots-Tag http header.

Så sandt. Det var mig der lige var en tand for hurtig. 

Hvis du bruger wordpress og Yoast SEO, så kan du gøre det under Yoast indstillinger på de enkelte sider - det er ganske nemt

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey :)
Tak for svar... Jeg har bare 700 indlæg skrevet om konkurrencer... - Selvfølgelig mhp. forskellige søgeord - Men alle relateret til emnet... Og nogle af dem ligger faktisk fint på øvrige søgeord... Så jeg vil jo helst heller ikke blokere den trafik der kan komme fra long tail søgeord...
F.eks. ordet "Føtex julekalender" - Her har jeg plads nr. 2 - https://www.konkurrencer-nonstop.dk/foetex-pakkespil-julekalender/

Her fremgår ordet "konkurrence" mange gange...

Kan min optinmonster Monsterlinks tekst have gjort noget? Har den indsat på alle indlæg og sider 3 steder med teksten: "Tilmeld Gratis Konkurrence-mails – KLIK HER"

Jeg bruger Squirrly Seo... Hvordan gør jeg så i forhold til det i beskriver?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.
Tak for svar :)

Hvordan gør jeg når jeg bruger Squirrly - Og jeg har 700 indlæg... Er jo ikke engang sikker på at det er dét der er galt..

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg er desværre ikke blevet helt klogere.. Kunne forstå at der skal bruge Yoast - Men dem bruger jeg ikke.. Jeg bruger Squirrly.. Og jeg er jo ikke engang sikker på at det er dét der er problemet...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)