Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor skal man markedsfører sin webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Har lige meldt mig til her hos amino, ved ikke helt hvordan det fungere men jeg håber på lidt input fra andre der har prøvet det før.

Jeg har egen børnetøjsbutik fysisk og den er nu lidt over et år, det går godt, det går iværtfalde den rigtige vej ! 

Fremtiden er jo webshops så vi arbejder på højtryk for at kunne gå i luften med en om små 3 uger, det blir spændende.

Alle veninder osv. siger jeg skal ligge på google, ja fint men hvor på side 1 eller 2, tror ikke selv på at mange går på side to og hvor mange søge ord skal man ligge med ?

1. er der nogen der kan hjælpe der, eller der har erfaring med dette ?

mange hilsner

Tine

 

Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

det er et meget bredt spørgsmål du stiller.

jeg vil anbefale dig hvis du overvejer e-handel, at kigge på martins bog e-pusher. der er også link til en gratis kort version af den her på amino.

Angående at det er fremtiden, så er jeg nu ikke enig. Det afhænger jo af dit forretningskoncept.

Der er mange folk der fejlagtigt tror at hvis man har en fysisk butik, så er det da piece of cake at åbne en webshop og så få en synergi effekt ud af det. Sådan er det desværre ikke altid.

En seriøs webshop er forbundet med en lang række omkostninger og kræver også styring for at alt tiden der bruges på den, også forrentes fornuftigt.

Jeg prøver ikke at tage modet fra dig, og der skal nok også mere til, men jeg vil blot anbefale dig at researche noget mere inden du kaster penge i googles penge tank :)

 og lige hurtigt, for at komme på side 1 på google, så kræver det "bare" en hjemmeside som er søgemaskine venlig, og at du har indhold på siden som dine kunder kan forventes at søge efter. og så spiller antallet af konkurrerende websites sevlfølgelig også ind. Alternativt er der Ad-Words som er googles betalte reklamer, som du kan læse mere om på adwords.google.dk

mvh

www.groundstyle.com

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine - velkommen til!

Organisk søgemaskineoptimering, eller SEO, kan bruges til at få din hjemmeside højere op i søgemaskinerne. Der er nogle helt basale tricks man kan bruge og vi har adskillige eksperter her på Amino, der kan hjælpe med det.

Alternativt kan man bruge AdWords, hvor der bliver vist reklamer på Google og på andre relaterede websites - f.eks. på portaler om børn og tøj.

Jeg ville som minimum satse på førstnævnte, da det er den - efter min mening - bedste måde at markedsføre sin webshop. Det lyder som om at I stadig er i udviklingsfasen, så gør jer selv den tjeneste og rådfør jer med en SEO-konsulent, hvis I ikke selv ved hvordan man søgemaskineoptimerer.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

folk der kommer fra søgemaskinerne er gratis trafik.

adwords er betalt trafik.

Sørg for at få mest trafik fra søgemaskinerne, for så kan du nemmere få tingene til at løbe rundt... adwords kan hurtigt gå hen og blive dyrt med en lav konverteringsrate (dvs folk der klikker ind og køber er konverteret)

 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Brandt:

Sørg for at få mest trafik fra søgemaskinerne, for så kan du nemmere få tingene til at løbe rundt... adwords kan hurtigt gå hen og blive dyrt med en lav konverteringsrate (dvs folk der klikker ind og køber er konverteret)

Ja, organisk søgemaskineoptimering er en investering. Det kan godt være at engangsudgiften er høj, men til gengæld giver det god - og ikke mindst gratis - markedsføring fremover. SEO er fremtiden!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine

Piece of cake er det bestemt ikke. Men jeg tror alligevel at du kan få en god synnergi effekt ud af både fysisk butik og webshop. Men til en start ved at udnytte og udbygge dit kundegrundlag i lokalområdet bedre. Sørg for at domænenavnet står tydeligt på indgangsdøren til butikken, hav det gerne stående på emballage og alt andet folk tagre med sig ud af buitikken, få noget dækning af lokalsprøjten, og fokuser på lokalområdet i søgemaskinerne. Det kan fx, være ved at skrive "Børnetøj <min by>" udvalgte steder på forsiden af websitet. Sørg for at være synlig når en potentiel kunde tydeligt angiver at de er interesserede i butikker i lokalområdet ved at søge på "Børnetøj <min by>".

Eksempelvis skulle jeg købe en ansigtsbehandling (gavekort) for nylig. Søgte på "ansigtsbehandling Roskilde". Den butik der var synlig fik ordren nede i butikken, selvom jeg senere så der var andre leverandører i lokalområdet.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)