Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lageroptælling / status

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i flere år ikke foretaget en egentlig lageroptælling og sammenlignet den teoretiske lagerstatus og den virkelige. Det er vi - af forskellige grunde - nødt til at gøre nu.

Problemet er at vi har så mange varenumre, at vi ikke kan gennemføre det hen over en weekend. Det betyder så, at når salget begynder igen mandag formiddag, så vil der straks gå kuk i det optalte, registrerede lagerantal.

Hvad gør vi så?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten sætter ekstramandskab på til at tælle som vandvittigt 12 timer om dagen i weekend, eller lukker salget mandag fltem til i er færdige - eller sørger for der ikke kommer varer ind under optællingen, for så ved man jo at det som er solgt var lager værdi inden man talte - Nye varer holder så ude fra lageret til da
Som hovedregel bør man fysisk tælle mindst en gang om året

go tælling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi gør det at vi deler op i varegrupper i løbet af året.. fx tæller vi bobleplast op lige inden vi får en ny leverance og lageret er i bund, en anden dag tæller silkepapir, så papkasser osv. En gang om året tæller alle i hele virksomheden lager op en fredag, så hurtigt vi kan.. det tager som regel en hel dag.. og så bliver min mand og jeg og taster ind i weekenden.. alt med større/unaturlige afvigelser dobbelttjekker vi i løbet af weekenden. (Vi har ca 4000 varenumre fordelt på ca 1800 kvm) tricket er at forberede sig godt, så dagen før status bliver jeg længere, trækker lagerlisten ud. Jeg fordeler dem på lister efter lokation og varetype, så hver person får et A4 ark af gangen med samme lokation, så fx kunne det være hal 1, reol 4, alle hylder på reol 4. Hvis i ikke har lokationer på, så skynd jer at få det, det er en kæmpe hjælp 😊

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, cyklisk lageroptælling er ret smart. Især når det kombineres og registreres med nullager situationer. :-)

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene. Dem kunne jeg bruge til vort behov.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)