Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det svare sig med en inkjetprinter?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 

Jeg er ved at starte en lille forretning op, hvor jeg designer og sælger plakater til børneværelset. 

Plakaterne designes i Indesign, og består udelukkende af farveflader (vektorgrafik) med tekst (ikke fotografier!) 

Da hver enkel plakat er designet og tilpasset specielt til kunden, kan jeg ende ud i dyre omkostninger fra trykkeriet, medmindre jeg kan sende mange plakat-filer til tryk samtidigt - og sådan er det jo ikke ligefrem her i virksomhedens opstartsperiode. 

Jeg har undersøgt lidt på nettet og haft en snak med en sælger i Elgiganten, men jeg synes ikke, jeg har fået helt svar på mine spørgsmål. Kan det på nogen måde være en idé for mig at investere i en printer, så jeg selv kan printe plakaterne hjemmefra? (Det vil også gøre leveringstiden på produkterne væsentlig kortere) Jeg har både kigget på plotterprintere, inkjet-, foto- og laserprintere. Jeg er ikke klar over, hvor langt udviklingen er med disse "hjemmeprintere" - men det er da forsøget værd at undersøge? 

Krav til printeren er: 

- Skal kunne printe i a4 og a3 på ubestrøget kvalitetspapir (og gerne skulle indstilles til dette) 

- Skal kunne matche farverne så godt som overhovedet muligt (jeg er både stødt på printere med 10 forskellige farvepatroner samt dem med de sædvanlige 4 stk ... Er dem med 10 mere henvendt til print af fotografier?) 

- Skal kunne printe på både 160g og 220g papir 

- Skal have en rimelig pris pr. printet farveside 

- Skal være uden alt for meget bøvl med indtørrede blækpatroner, dyre reservedele osv.) 

- PRIS: Jeg fastsætter med vilje ikke et prisleje, da jeg gerne vil høre jeres erfaringer og råd uanset, om I forholder jer til printere i lavere eller højere prisklasser. 

Håber på at høre fra nogle af jer! :) 

Vh Pernille 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal bruge en seriøs printer ville jeg nok ikke gå efter printer til privat som prima er det elgiganten lever til. Men nok en plakat printer som både kan købes men også lejes et kort søgning fandt jeg dem fra ca 9 kg. Som jeg nok ville anbefale hvis du selv vil printe dem. Ellers lav en aftale med et prof printer hus.

Tilmeldt 22. Mar 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille,

Jeg tror den bedste løsning er at lave en aftale med et trykkeri omkring dine plakater til en start, så undgår du at skulle bruge penge på en printer, inden du ved om din idé holder. Du kan sikkert sagtens lave en god aftale med et trykkeri omkring håndtering og levering af dine prints, også uden det kommer til at koste alt for meget.

Tag evt. et kig på www.trykpriser.dk/plakater_digitaltryk -der kan du få en ide om priser.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)