Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min potentielle løn realistisk?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville give dig 5 stjerner for dette indlæg, men ved en fejl blev det kun til 1 stjerne. Dit næste indlæg har så fået 5 stjerner.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit sidste indlæg var til Christian C

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
m e n  det er jo slet ikke det sagen drejer sig om for en nyuddannet, for det er, at der er arbejde og dermed erfaring på dit CV så tæt på afslutning af din uddannelse som overhovedet  muligt
jep det er vigtigt - men jeg vil stadigt fraråde at tage job som i den grad bryder både funktionærlov og ferielov. Det er et skråplan

Jeg ville langt hellere anbefale job til 170 kr med helt normal ferie (som er 100% ufravigelig lov) og funktionærstatus (lige så ufravigelig) end 220 og intet af det lovpligtige
Der er altså jobs at få som cand merc (først fuld HD og så cand merc overbygning) - statistisk får næsten alle med den uddannelse job inden for ½ år, så at tage lavt lønnet job og så vide at du skal lægge til side til ferie for både 2017 (som du jo ikke har tjent op til) og nu så også for 2018 hvis du hopper på, den er gal

Vist skal du ha noget på dit CV men ikke både lav løn og ikke overholdt ferie og funktionærlov - det er et klart skråplan

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Risager:
Mener det tager 3 år at blive Cand merc. og følgende kan man læse overbygningen og blive Cand polit eller lign. Jeg antager hun ikke har overbygningen på, ellers plejer folk at skrive det i deres titel
det er galt-. Først f.eks, HA eller HD - som er del 1 og del 2 af 2 år hver = 4 år - og så cand merc overbygning - også et par år

Selve lønnen er jeg ikke mod, kun at ferielov og funktionærlov ikke skal springes over for helt normalt 37 timers fuldtidsjob

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg trækker min bemærkning om Cand delen tilbage, den var i skoven :) 

Nu har vi ikke hendes kontrakt og vi kender heller ikke hendes kompetencer. Statistisk set får næsten alle job, men der er også nogle der falder igennem.

Jeg læser det ikke som en normal fuldtidsstillingen men en konsulentstilling med konsulenthuset som mellemmand der tager deres bid af kagen og her er jo helt andre spilleregler. Nogle trives med denne model, andre ikke. 

Jeg regner ikke med hun skal arbejde for konsulentvirksomheden hvis ikke hun er sendt ud af huset. Det vil jo være slaveri, men hvad hvis virksomheden du sælges ud til vælger at stoppe samarbejdet efter en måned og de følgende ikke kan sælge dig ud til andre? 

Kan du selv komme ud af kontrakten efter tre måneder fx. og så bare prøve det an?

Vi kender alt for lidt til forholdene, derfor jeg mener at fagforeningen skal ind over.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Risager:

Jeg regner ikke med hun skal arbejde for konsulentvirksomheden hvis ikke hun er sendt ud af huset. Det vil jo være slaveri, men hvad hvis virksomheden du sælges ud til vælger at stoppe samarbejdet efter en måned og de følgende ikke kan sælge dig ud til andre? 

Kan du selv komme ud af kontrakten efter tre måneder fx. og så bare prøve det an?

Vi kender alt for lidt til forholdene, derfor jeg mener at fagforeningen skal ind over

Enig i at enten få aftale om ferie og sygdom óg tror også det er konsulent virksomheden der er inde over, men det er ikke lovligt at hverken bede folk fakturere (for at undgå ferie og sygdom) eller at konsulent ansætte uden at følge ferieloven. Der er ganske mange der gør det, men det er voksende uskik - Ferielov er en vigtig lov (sagt af en der har været arbejdsgiver chef i 45 år med over 1000 ansatte gennem systemet) Ferie og sygdom kan koste, men den danske funktionærlov har så mange fordele og stabilitet, at det ikke skal ødelægges, af arbejdsgivere der vil springe over hvor gærdet er lavest Sad 

Egentlig konsulent - egentlig honorar er fint nok - men så står der næppe tilbudt job på fuld tid 37 timer om ugen for så var man jo langt mere selvstændig i sin planlægning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Alle,

Mange tak for jeres inputs og forskellige perspektiver på mit spørgsmål. 

Til de nysgerrige; jeg har takket ja til stillingen - af flere årsager, hvor det at have stillingen på mit cv nok er den største. Dog er jeg i dag blevet indkaldt en samtale hos en anden virksomhed (dette er en stilling udenom konsulenthuset), hvorfor jeg ser frem til denne og om jeg kommer videre i rekrutteringsprocessen hos dem.

Men mange tak igen for jeres initiativ.

Med venlig hilsen 

Julie

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at høre Julie.

Hvis det nu skulle vise sig at du får tilbudt den nye stilling, vil det jo være normalt at man først skal sige sin nuværende stilling op og dermed først kan tiltræde efter løbende måned + 30 dage.

Det håber jeg at aftalen med konsulenthuset giver adgang til.

Og så i øvrigt til lykke med dit nye konsulentjob.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)