Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsløsninger til webshop i Sverige?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går pt. med tanker om at åbne en webshop i Sverige.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvilke betalingsmåder/løsninger man bør have.

Jeg har læst om Klarna, og kan forstå, at det er en form for afbetalingsordning. Fungerer det på samme måde som ViaBill - altså at man som virksomhed får sine penge med det samme (indenfor et par uger)?

Derudover kan jeg se, at flere svenske shops tilbyder Visa og MasterCard - kan dette oprettes via ClearHaus/Quickpay på samme måde som i Danmark, eller skal man have fat i en svensk pendant?

Mvh

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi bruger Klarna, og det fungerer ganske godt. Det er ikke helt billigt, men til gengæld tager de så også bøvlet med kunder som ikke betaler. Man får pengene en uges tid efter ordren er afsendt.

Med Klarna kan kunden også vælge at betale med Visa og MasterCard, så du behøver ikke andre indløsere. Kunden skal dog have adresse i Sverige, så hvis du gerne vil kunne håndtere kunder fra andre lande skal du have f.eks. ClearHaus/QuickPay som alternativ betaling. Det er præcis det setup vi bruger.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PashminaWear

Tak for dit svar :)

Denne svenske webshop skal udelukkende være til svenske kunder.

Via en betalingsaftale ved Klarna, har kunden så mulighed for enten at betale via Klarna (afbetaling), Visa eller MasterCard - eller betyder det, at afbetalingen kan betales med disse kort?

Mvh.

Malthe

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malthe,

Ja, ved delbetaling mener jeg de bruger betalingskort, men det skal man egentlig ikke bekymre sig om :) Om de betaler med det samme, delbetaling eller pr. faktura, får du pengene ugen efter.

Ulempen er at min bank tager 50 kr. i gebyr hver uge når Klarna overfører penge til mig. 

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Ok, så Klarna er faktisk det eneste jeg skal bruge for at være kørende?

Er der andre betalingsmåder, som man med fordel kunne implementerer? I min danske shop har jeg Dankort, Visa, MasterCard, MobilePay og ViaBill - så jeg tænkte, at der måske også var andre store spillere udover Klarna? :)

I forhold til Klarna - hvad koster sådan en løsning? (Udover de 50,- i gebyr ved hver udbetaling :)

Mvh.

Malthe

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er det eneste du behøver. Jeg mener ikke Sverige har en pendent til vores Dankort.

Jeg gav 4000 SEK i oprettelse og 7000 om året. Derudover tager de også en procentdel af omsætningen. Kan ikke huske det præcise tal.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PashminaWear:

Ja det er det eneste du behøver. Jeg mener ikke Sverige har en pendent til vores Dankort.

Jeg gav 4000 SEK i oprettelse og 7000 om året. Derudover tager de også en procentdel af omsætningen. Kan ikke huske det præcise tal.

korrekt - Klarna er klart behovet i Sverige .- Dankort er rent dansk og langt billigere end alt andet - for forbrugere og dermed for shops - så snart de har en vis størrelse. Misundt i udlandet - indklaget til EU  - ikke elsket af banker der meget hellere ville have egne kort og høje gebyrer - og hadet af mange små i DK :) men Sverige - Klarna er et must

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar :)

Ja, det var da noget af et beløb sammenlignet med de danske løsninger. Det må da tage hårdt på de mindre webshops, at skulle betale sådanne beløb.

- Men det er da trods alt forholdsvis nemt at gå til kan jeg forstå.

Jeg har lige et par spørgsmål mere PashminaWear, hvis du gider :):

1) Hvor lang tid tog oprettelsesprocessen for dig?

2) Er det helt smertefrit at få dem til at udbetale beløbet til en dansk bank/dansk konto?

Mvh.

Malthe

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det gik ret hurtigt. En uge eller to.

Det er ikke noget problem, de lægger omkostningen over på dig. Det koster mig 50 kr. hver gang de overfører penge. Det er muligt du kan finde billigere banker, eller evt. forhandle prisen ned når det sker så hyppigt.

Men ja, det er dyrt at starte i et andet land. Men min erfaring er at man skal gå all in eller helt lade være. Jeg prøvede i noget tid med et dårligt oversat website og kun med Visa og MasterCard, men med meget få salg. Så hvis du vælger at bruge krudt på det, så gå hele vejen.

Du kan også overveje at få et svensk telefon nummer. Det er ikke super dyrt hvis du bare forwarder til et andet nummer.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det er da til at arbejde med :)

Fint, rart når noget er enkelt og lige til. Hvis de 50,- er for en samlet ugentlig transaktion, så går det nok, om end det da samlet alligevel løber op i en del :)

Helt klart - jeg havde også tænkt mig at gå all-in, såfremt jeg beslutter mig for at starte op i Sverige. Alt skal oversættes, betalingsmåderne skal være hvad markedet ønsker mm.

God idé vedrørende svensk nummer, hvis det viderestilles til en danske. Det havde jeg ikke tænkt over, men rigtig god idé :)

I forhold til CVR-nr., kan man da køre videre på sit danske?

Og i forhold til skat, moms mm., fungerer det også blot som var salgene sket i Danmark?

Mvh

Malthe

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)