Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har altid haft en iværksætter gemt i mig, og nu er jeg klar.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 7. Feb 15
Indlæg ialt: 61
Fra  EBO INVEST IVS Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt Mikkel. Jeg er ikke enig i at du nødvendigvis skal tage et job først.
Som jeg læser det, så leder du efter inspiration, ikke en guidebog. For det findes virkeligt ikke. Alt er jo relativt. 
Ikke desto mindre kan jeg anbefale 24 steps to become a successfull enterpreneur, lean startup, customer funded business model som læse materiale.
Det er efter min mening de 3 vigtigste bøger på min uddannelse Pba. i Innovation og Entreprenørskab.
Du kan også tjekke atturdetv ud på youtube. Rigtig mange gode tanker fra en dygtig mand eller høre podcast. Morten Vium, Nicolaj Friis, Morten Resen, Halfdan Timm er nogle af dem jeg lytter til.

Sidst men ikke mindst, så vil jeg anbefale dig at skrive dig på til beta version på webcofounder.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Askjaer98:
Jesper Buch vidst op som iværksætter efter handelsskolen,

Jeps og jeg kunne nævne f.eks Lars larsen og andre som virkeligt har gjort det godt uden den helt store skolegang, men man glemmer bare de mange tusinde som aldrig får succes som iværksættere, dem fortæller medierne aldring om.  

 

Held & lykke med dit projekt.

Ravn

Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Esben,

Du har helt ret. Det er inspirationen jeg leder efter tildels, selvom jeg har nogle få idéer i ærmet.

De 3 bøger , atturdetv og podcasts du nævner, vil jeg helt sikkert kigge nærmere på. Det lyder som at der er meget at hente heri, tak!

Det sidste du nævner med webcofounder, kan du uddybe det lidt? Ud fra hvad det beskrives som at være, lyder det spændende.

God aften til dig også!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Feb 15
Indlæg ialt: 61
Fra  EBO INVEST IVS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :


Martin Thorborg er også værd at følge eller se hans youtube klips. Ganske motiverende. 
Få dig linkedin hvis du ikke allerede har det og følg: Jonathan Löw, Jesper Buch, Niels Ralund og mange mange flere. Der er mange måder at gribe det medie an på, men personligt har jeg stor fornøjelse at følge virksomheder som jeg løbende støder på. 

Os så find dig en mentor, du kan sparre med. Det vil være rigtig godt for dig tror jeg. Det er noget jeg selv er rigtig glad for. 

Webcofounder er mit eget projekt. Det er et iværksætter netværk primært for unge som gerne aktivt vil netværke og følge andre iværksætters projekter via videobaseret kommunikation. Et af værktøjerne som jeg også tror du vil kunne få gavn af, er muligheden for at finde en medstifter, for det er virkelig bare sjovere og nemmere når man ikke står alene med det hele.

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid godt at kunne falde tilbage på en uddannelse, men der er nogle der har talentet for iværksætteri og forretning, hvor uddannelsen kommer løbende ved at drive forretningen. Husk på det er de færreste der er i denne liga.

Jeg vil anbefale dig at læse mindre nu, og gøre mere. Som du selv skriver er du mere end klar. Der er stor forskel på teori og praksis, og ens første projekt bliver sjældent til andet end en masse bitre erfaringer. Det er også vigtigt at finde ud af hvordan man ikke skal gøre.

De tre unge fyres indlæg er her. Husk tålmodigheden, selvom det måske er den sværeste øvelse for dig nu ; ) De har dog allerede et site på plads, så den del af processen med opstart vil du ikke opleve her.

Succes handler om at ville have succes, og så hårdt arbejde.  

Tænk også over at vende dine idéer her på Amino. Del ikke alle unikke, men fx. selve konceptet. Måske står flere andre klar med det samme og du kender dem bare ikke, eller måske er de lige på trapperne med det. Måske finder du en anden at teame op med, som har samme idé så der ikke kommer to konkurrerende produkter.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Esben Brandborg Østerby:
Martin Thorborg er også værd at følge eller se hans youtube klips.

Fuck en klaphat at høre på 

  

Verden kan nok undvære folk som Hr. Thorborg, men jeg tvivler på at verden kunne undvære alle de kloge folk som virkelig har bidraget med store ting i denne verden. for at nævne nogle få,  Einstein, Nils Bohr, Louise Pasteur, Alexander Fleming , Elise Sørensen , August krogh ....  osv osv. 

Tilmeldt 8. Mar 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Dig er jeg enig i Ravn, fordi det er en dårlig pointe, men der er jo også andre folk som droppede ud af skolen og var fattige, som har bygget succesfulde virksomsheder, fx Steve Jobs. så man behøver som udgangspunkt ikke have et uddannelse, så længe man tror på ideen? Men er stadig enig med dig, udannelse er en vigtig del og hvis man failer, så er man F... og ja, alle de tusinde som failede.. dem snakker ingen om

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 29
Fra  Balle Dyreklinik Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Slå dig løs og prøv dig frem. Mærk efter i dig selv, fordi de fleste lykkes, hvis de arbejder med noget de brænder for. Virker det ikke luk det og prøve noget andet.

Balle Dyreklinik speciale i hunde, katte og små gnavere.

Kærlig Dyrlæge i Silkeborg

Tilmeldt 24. Oct 16
Indlæg ialt: 63
Fra  Capino Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel, 

Mit bedste råd må være at følge din interesse. Jeg startede som 16 årig med at sætte hair extensions på veninderne og mig selv. Jeg havde ikke den fjerneste ide om hvad jeg ville i fremtiden, da jeg var 18 blev jeg spurgt hvorfor jeg ikke gjorde noget "rigtigt" ud af det, tænkte jeg hvad fanden mener han? Jeg har overhovedet ikke den nødvendige viden, til at gøre noget som helst ud af en fritids interesse, jeg gjorde gratis på veninderne. 1 år efter stod jeg med en butik på Frederiksberg, samtidig med jeg gik i 3. g, og havde havde en ordentlig forretning kørende. Efterfølgende valgte jeg at sælge butikken og studere marketing på fuldtid.
Det jeg vil frem til er at hvis du finder noget du interesserer dig for, så vil det være MEGET lettere at finde overskuddet til at arbejde 24 timer i døgnet og det vil være en meget lærerig rejse du vil komme på. Jeg synes du skal tage en uddannelse, men at bruge et år på at arbejde benhårdt er en kæmpe personlig rejse, som du vil få meget mere ud af end et fuldtidsarbejde i Føtex. Så brainstorm! 

Jeg har et par favorit bøger du lige får med på vejen: 
Crucial conversations 
How to make friends and influence people 
Business for punks 
7 habits of highly effective people 
The millionaire next door :-) 
Pøj pøj med det! 

Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martine,

Tror du har en rigtig god pointe i det du siger. Det du siger med "ét år med benhårdt arbejde", er lige præcis den tanke jeg også selv har, da jeg tror at jeg vil få en masse med på vejen om det så bliver en succes eller ej.

Jeg takker mange gange for dit svar, og siger mange tak for, at du deler dine favoritbøger med mig. Dem vil jeg kigge nærmere på!

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)