Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har altid haft en iværksætter gemt i mig, og nu er jeg klar.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino-brugere.

Jeg hedder Mikkel, jeg er 18 år gammel, og jeg studerer marketing og kommunikation på mit 3. år på handelsgymnasiet.

Jeg har altid brændt for at opstarte egen virksomhed. Der har i princippet aldrig været et specifikt område jeg gerne ville starte den på, nej, det har derimod mere været hele konceptet om det at starte noget op, der har tændt en glød i mig.

Jeg har set massevis af foredrag, læst nogle få bøger og via internettet læst mig frem til, hvad alt dette kræver - og nu har jeg besluttet mig for, at nu skal det være nu!
Jeg går et helt sabbatår i møde, og derfor vil jeg have massere af tid herpå til at knokle for, at det hele skal komme op og køre (og misforstå mig ikke her. Jeg er udmærket klar over at det ikke kan gøres på ét år).

Jeg står selv inde med nogle få idéer - både til webshops og andet - men jeg skriver egentligt dette indlæg for at høre jer om gode råd/vejledning og eventuelt gode idéer i vil mene, i fremtiden, ville kunne fører det her i en positiv retning - eller eventuelt en helt ny idé til et helt nyt produkt eller område?

Jeg har efterhånden hørt mange tale godt om Amino, og derfor vælger jeg at give mit første "kald" herpå.

Mange tusind tak på forhånd, og så ønsker jeg jer alle en dejlig dag. Smile

- Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Askjaer98:
og nu har jeg besluttet mig for, at nu skal det være nu!

 

En rigtigt dum ide, se at få dig en rigtigt uddannelse du kan bruge til noget enten i din virksomhed eller noget du kan falde tilbage på hvis ivæksætter drømmer ikke går som forventet.  Er du først blevet ældre er det langt svære at starte på uddannelse og leve af en SU.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at give dig gode råd, når man ikke ved i hvilken retning du vil starte virksomhed.

Tror at Aminoerne beholder de gode ideer for sig selv, hvis der er den mindste mulighed for, at de kan blive gode i fremtiden og det samme gælder nyt produkt eller nye områder.

De gode råd jeg kan give dig er, at sørge for at der er "hø til geden", altså sørger for at du tjener på det du arbejder med og at du sørger for at holde helt styr på dit regnskab.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Tror helt du misforstår mig. Jeg har bestemt også tænkt mig at gøre min uddannelse færdig. Starter op på en HA på Aarhus universitet i 2018, så tankengangen om at det skal være min levevej lige foreløbig, er ikke aktuel.

Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen.

Det kan du have fuldstændigt ret i. Er heller ikke ude på at snuppe idéer fra Aminoerne Smile

Kan også godt se, at det kan være svært at give mig gode råd, hvis i ikke kender retningen.
I forhold til råd og vejledning kunne det eventuelt være andre gode bøger, fremgangsmåder, ting man SKAL have styr på fra starten af osv. osv.

Håber du forstår mig, og ellers tak for dine råd.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Askjaer98:
I forhold til råd og vejledning kunne det eventuelt være andre gode bøger,

Kan anbefale bogen emyth som gennemgår mange typiske fejl i opstartsfasen https://emyth.com/

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak Pashmina Smile

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Just do it 👍 det er mit råd til dig... prøv dig frem og lad være med at stifte gæld... (fordi gæld kan føre til stress som kan forhindre dig i at få gennemført din uddannelse).

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første du skal gøre er, at finde dig et job. Måske et weekendjob, et deltidsjob eller lignende. Du kommer ikke til at tjene penge på din egen virksomhed i de første måneder, så et job som giver dig mulighed for at arbejde på din virksomhed, og samtidig tjene lidt til at betale regningerne med, er den ideelle situation. Jeg har selv gjort det et par gange. Først som aften/weekendhjælp på et hotel, og senere deltids-phoner (solgte Falck abonnementer).

Dernæst skal du ikke kigge for meget på hvad andre har fået succes med, og prøve at kopiere det. At starte en webshop, med et mere eller mindre tilfældigt produkt, som mange andre også sælger, er ikke en garanti for at du også kan sælge det og tjene på det. 

Tænk i nicher, områder hvor du har mulighed for at konkurrere på viden og ekspertise. Vælg et område hvor du mener at kunne noget specielt, og tilføre noget værdi, som ikke bare kan kopieres på 10 minutter. Lav eks. en online service, bliv super skarp indenfor et område og sælg din tid som konsulent, eller noget helt tredje.

Tænk på webdesign som et eksempel (ikke at du skal vælge den branche, tværtimod), der findes rigtig mange firmaer som kan lave websites. 80% kan ikke meget mere end installere et WordPress tema, groft sagt. Af de resterende 20% er der sikkert 10% som også kan tilbyde grafiske kompetencer, så du ikke bare har et tilpasset standard tema downloaded fra ThemeForest. Så findes der også dem der er skarpe på integrationer og evt. videreudvikling, så der kan opnås funktionaliteter der rækker ud over de standard plugins der findes. Til sidst har vi nogle få procent tilbage, som virkelig kan arbejde med dit content, lave SEO, split-tests, konverteringsoptimering etc. Det er dem der for alvor kan skille sig ud, og i sidste ende også skrive nogle store fakturaer.

Ovenstående er kun et eksempel, og min "analyse" af webdesign markedet er sikkert skæv, men det er også kun et eksempel der skal illustrere min pointe. Tænk i områder hvor du kan opbygge ekspertise, områder hvor du kan skille dig ud fra mængden. Det kræver masser af tid at blive "ekspert" indenfor et område, og mange er ikke villige til at gå den vej, og investere tiden i det. Derfor er konkurrencen også mindre i de områder.

Tilmeldt 8. Mar 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fedt, at du brænder for at starte noget op, jeg er selv igang i nogen par projekter, hvis du er intra i at ''joine'' et start up, så er du mere end velkommen til at smide en pb eller mail

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)