Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bank, til ny virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 5. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Fra  Designers Rent Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Man kan ikke komme helt udenom, at virksomheden skal være knyttet til en bank

Min første indskydelse var at bruge Jyske Bank, da jeg også er privat kunde i den

Dette kommer højst sandsynlig ikke til at ske, har været derinde for at oprette/åbne en nemkonto, bankdamen sagde at det ville koste 5.000 kr at oprette det (pga. det store omfang med administration og papirarbejde) Dette er rigtig mange penge, faktisk 10 % hvis man starter et ApS

Gik derfor ind i en anden bank for at høre omkring det at være erhvervskunde der, her kostede det ikke rigtig noget at banken oprettede en nemkonto og skulle man selvfølgelig regne med andre småudgifter (drift, konto og lign)

Jeg vil gerne høre, hvilken bank I kan anbefale til en nyopstartet virksomhed

Hvor ting som oprettelse, småudgifter og evt. lån er med i overvejelsen

mvh

Kamilla

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kamilla

Jeg er ked af at sige det, men det fleste banker er ikke specielt interesseret i nystartede virksomheder,  Forvente at næsten alle  bank som minimum vil kræve  at de udover firmaet også får din / husstandens bankforretning. 

Var jeg dig så start med at presse jyske bank og gør dem opmærksom på at du i givet fald må forlade dem som privat kunde, hvilket jo også koster dem penge. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle banker kan, men få er interesserede i små nye selskaber. De ser det som arbejde og omkostning så de kræver sikkerhed (ofte privat og firma i samme) og ofte et gebyr
Har man godt forhold til banken eller tyder ens projekt seriøst, så kan der i princip findes alt fra gratis til gebyrer (de 5000 er ret standard i Jyske)

Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html 

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)