Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af viderefaktureringskonto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amioner og brugere af e-conomic.

Har modtaget en faktura fra en underleverandør som skal viderefaktureres. Hvad vil være mest korrekt og lettest at gøre i e-conomic?

- Oprette en viderefaktureringskonto? Hvor henne i kontoplanen (bruger e-conomic standard kontoplan) skal denne oprettes. Er det korrekt at lægge den under konto 5600 (samlekonto for debitorer), det vil sige den nye konto så vil hedde 5601? For derefter at lave en manuel faktura?

- Oprette en ny vare som hedder f.eks. diverse viderefakturering? Og dermed fakturere via salgsmodulet?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke tale om en almindelig faktura som I skal sende til jeres kunde?

Underleverandørens faktura er en faktura til jer for udført arbejde på jeres bestilling og ansvar, eller?

Tilmeldt 11. Dec 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det kan man godt sige at det er. Det drejer sig om en ydelse som vi skal viderefakturer til en kunde. Men det er normalt ikke noget vi gør.

I e-conomic har vi ikke oprettet en varelinje der f.eks. hedder "farveblyanter", da det vi handler med er serviceydelser. Vil jeg derfor så være nødsaget til at oprette en varelinje der hedder "farveblyanter" og som konteringsmæssigt rammer omsætningen - med en nyoprettet konto som f.eks så hedder "farveblyanter"?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg side ja, eller opret en konto med diverse ydelser (teksten på faktura kan du jo tilrette).

Som jeg læser dit svar er det jer der sælger ydelsen, i får den blot leveret fra underleverandør.

Tilmeldt 11. Dec 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen:-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville lave en der hedder "Indkøb til videresalg uden forarbejdelse" - så du har pengene bogført sepearat. 

Men gør kun det hvis du mangler overblik - ellers er det bare normalt indkøb/salg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)