Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed registreret i Norge men er bosat i Danmark?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skriver da min partner og jeg for nyligt er flyttet til Danmark. Vi stiftede for ca. 6mdr en AS virksomhed i Oslo som vi begge er ansat i. Virksomheden består udelukkende af os 2, som både er stiftere og ansatte. Mit spørgsmål er derfor, er der nogen her som kan se en fordel i at vi beholder vores virksomhed registreret i Norge? Og i så fald, hvordan forholder det sig med skat, hvis vi begge bor i Danmark men arbejder for en virksomhed registreret i Norge?

Håber der er en som kan hjælpe, på forhånd mange tak!

Venligst,
Michael

Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 25
Fra  Profigo ApS Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Selskaber beskattes efter dansk lovgivning der hvor ledelsens sæde holder til. Det vil med andre ord sige at jeres A/S skal selskabsbeskattes i Danmark med 22% (2016).

Om det bedst kan svare sig at oprette et dansk selskab eller beholde det norske, afhænger nok også af om I også vil have danske kunder, eller udelukkende norske.
Desuden vil jeg nok kontakte det norske skattevæsen og høre hvorledes det konkret fungerer med den dobbeltbeskatningsaftale der for forlægger mellem Danmark og Norge, så I ikke skal betale selskabsskat i begge lande.

Mvh. Emil 
Profigo ApS

Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Tusind tak for dit svar! Vi vil prøve at kontakte skattevæsnet i Norge og høre nærmere hvordan vi gør :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)