Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skabelon til overdragelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har købt en mindre virksomhed af kollega. Det er et enkeltmandsvirksomhed så overtager ingen ansatte men primært virksomhedens kundekartotek og ganske lidt inventar.
Tænker dog st vi hellere må lave en kontrakt så søger en skabelon at udfylde. Hvor findes en sådan.

Jeg overtager også firmaets hjemmeside. Vil dog ændre firma navnet. Er det mon muligt eller skal jeg oprette et helt nyt domæne og hvilket er i så fald bedst og gerne gratis??

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I første omgang skal du have oprette dit eget CVR-nummer, da man ikke køber et CVR-nummer når det er enkeltmandsvirksomhed.

Herefter skal du have bogført købet ind i dit regnskab med goodwill og selve inventaret.

Når du opretter dit eget firma, kan du jo kalde det, hvad du vil.

Skal du ændre navnet på hjemmesiden skal du have købt dig et domæne og sat det op til hjemmesiden, skal du beholde det gamle hjemmeside navn, skal du ikke foretage dig noget, udover at ændre på oplysningerne på hjemmesiden, så adresse, firmanavn og evt kontakt oplysninger er opdateret.

Angående en skabelon, er det ofte svært at have en standard skabelon, da der kan være mange forskellige ting der skal indskrives i sådan en kontrakt. 

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

og ud over alle chri571p punkterne, skal alle aftaler det gamle CVR havde med bank, betalingsløsning, leverandører, kunder osv, nu skriftligt fornyes til at gælde for dig og DIT nye CVR. Ellers er det stadigt sælger der hæfter for alt osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt. kan jeg hjælpe dig.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)