Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS konkurs, moms - kassekredit

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Wink

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

gert298:

-Virksomheden har pt. ordre liggende til løbende produktion og levering indtil August måned. For at kunne levere disse ordre vil det kræve at virksomheden/jeg forsætter driften i den periode. Såfremt disse ordre ikke realiseres vil tabet for alle være større.

Håber det giver mening.

Tak.

For alle hvem ud over dig som privat person grundet løn og dem grundet de får deres vare og ikke ender med at havde penge i et konkursbo får ellers glæde af det.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

gert298:

Jeg vil tage dine gode imput med videre når jeg søger noget rådgivning. En mulighed kunne evt. være at bede om at overgå fra halvårs moms til måneds afregning, så ville de sidste indtægter blive fordelt lige.

Tak igen.

Gert

Men i det samlede regnestykke med 150k udbetalt til dig i løn, er den samlede gæld til slut så større eller mindre end hvis du var stoppet ved årsskiftet eller bare dagsdato ?.

Køre du videre og gør det med øget underskud i perioden frem for at indtægterne faktisk gør gælden mindre, nu taler vi ikke om for dig som privat person men for dit firma. Hvis den ikke samlet bliver mindre, så er det jo mere eller mindre at køre videre i ond tro da du godt ved at hullet kun bliver større af det. Oven i har du jo så forfordelt boets midler. Man kan også sige det for kurator vil se mærkeligt ud at du er gået fra at få 100k i løn 2016 til pludseligt at få 150k for 6 måneder af 17. Det lugter både på skrift og i tale, af at man har ønsket at tømme boet for værdier.

Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, Sunbao.

Der er ikke korrekt at driften forsættes for at tømme noget. En løn på 25.000 mener jeg ikke falder i den katagori. Den er som nævnt nødvendig for at betale husleje osv. Jeg har jo ikke mulighed  for at søge nyt job, lang tid at virksomheden kører. Og det så her at du siger "at så skulle vi ha' været stoppet"

Gennerelt så lukker man ikke driften ned af en længere eksisterende virksomhed fra den ene dag til den anden. Men grunden er at største delen af omsætningen i første halvår, er fra ordre der er placeret start 2016, og siden produceret. Altså inden vi er kommet i den pressede situation. Det vil ikke være en nogens interesse at lukke ned med flere millioner liggende i halvfærdige produkter på forskellige fabrikker. 

Men som svar på dit spørgsmål: Driften det første halvår, vil nedbringe virksomhedens gæld med betydeligt. Både virksomheden/mig selv, men også andre kreditore. Det vil den også være når jeg betaler moms af omsætningen.

Tak igen og jeg tror vi lukker den her. Den er lidt sværd at kommentere videre uden uden at gå i dybden med alle relevante information. Men jeg takke for input.

Gert. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke noget bævl ingen forhindre dig i at søge og få et job før virksomheden er lukket ned.
At du har brug for penge til husleje etc er jo ikke din likviditetstømte virksomhedsproblem.

Og naturligvis lukker man driften ned fra næsten dag til dag når kasse er tom og løbet er kørt. Det sker hver eneste dag.

Du blander pærer og bananer.
Synes det står mere og mere klart at du sådan set bare vil ha penge ud til dig selv og alt andet bare må lide under det.

Tilmeldt 27. Mar 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da enorm ubehagelig tone du ligger for dagen.

Hvis du vil hjælpe folk herinde burde du stille dig nysgerrig og spørgende istedet for at dømme så hård ud fra så få informationer. Hvid du mener at du besidder en faglig kompetance der gør at du kan vejlede folk.

Det virker som om at du er enorm personlig i tone. Det må jeg stille mig lidt uforstående overfor.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)