Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med investor fra Amino?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Er der nogen af jer, som har søgt en investor via Amino?

Jeg skal selv til at søge investor, men kunne godt tænke mig, at høre om nogen erfaringer.

Hvis der er nogen, som har haft succe med at få en investor et andet sted, ville jeg også gerne høre om det.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune,
Kan du speciificere lidt om hvad det er du søger at hører nærmere om?

Mvh
R

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad tænker du særligt på ?

Hvis du finder en investor som vil anbringe det beløb du søger, aftaler i vilkårene.

Hvis ikke investor eller dig overholder de aftalte vilkår, er der tale om misligholdelse.

Hvilke "erfaringer" vil du gerne høre om og hvad tænker du på når du skriver "...succe med at få en investor et andet sted,...."

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det han mener er om det kan betale sig at gå denne vej. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 25
Fra  Profigo ApS Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune,

Jeg tror ikke man kan sige noget generelt om "Aminos investorer" - da der jo er så mange forskellige med forskellige betingelser.

Derfor tror jeg det er mere vigtigt du kigger indad og finder ud af at sætte klare krav op til en investor så du er sikker på at du finder den rigtige.

Desuden er det også rigtig vigtigt at du er vel forberedt og har styr på budgetter osv. så du kan have alt den information klar investoreren skulle bede om. Det gælder om at være så professionel som muligt.

Mvh. Emil

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:

Jeg tror det han mener er om det kan betale sig at gå denne vej. 

Jeg vurderer han mener om han kan regne med at finde en investor på Amino Kapital hvor det koster 1000kr. at søge. Og det kommer jo meget an på hvad man kommer med af oplæg.

Jeg tror den store fordel er at du for 1000kr. får lov at spørge/lede i et lukket forum hvor færre vil stjæle din ide bl.a. fordi meget få ser den. Det giver dig lige et forspring som prismæssigt svarer til at beskytte sin ide ved at købe 5-10domæner i 1-2år. Det kan jeg ikke vurdere for dig.

Men hvis beløbet er relativt stort er der jo dvca.

Men der er helt sikkert meget nem adgang til kapital, men langt de fleste der søger er alt for ringe til at sandsynliggøre at investor får et udbytte af sin investering plus investeringen retur. 1/3 af alle investeringer går galt, hvis en investor sætter 3 X 100000 så forventer han at få 50% årligt af 300000 dvs. 150000 men betalt af 2 virksomheder dvs. 75000 årligt ud over et bidrag til afbetaling af investeringen på 100000. Dvs. efter 3 år har investor et overskud på ca. 150000 eller ca. 15% årligt - det er altså deroppe af man skal ligge.

Det er prisen for at lade andre løbe risiko for en selv. Vil du selv løbe risiko for egen regning låner du 100000 i banken til 6% i rente og betaler 26000 af hvert år i 5 år. Men de 26000 årligt skal betales af dig uanset om du lukker biksen.

Dvs. regner du med at din virksomhed vil eksistere i mere end 2år så er det sandsynligvis bedre at låne.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)