Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud og blive betalt af en Distrubitør

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har en personlig ejet virksomhed som man hæfter for. Hvis man nu laver et indskud på X antal kroner fra sin private økonomi, så vil man vel også kunne trække x antal kroner ud af sin virksomhed ik?

For eksempel. Jeg må vel gerne smide et indskud ind på 100.000 kroner i min ny opstartet virksomhed, bruge 100.000 kroner på de ting der nu skal købes, og når virksomheden så har et et overskud på 100.000 kroner på kontoen så kan jeg vel trækker dem ud af virksomheden ud at tænke på skat korrekt?


Andet spørgsmål.
Jeg skal sælge min vare igennem en distributør. Jeg spurgte så distributør'en om hvordan det vil foregå med betaling, så kom han med dette eksempel.

Jeg fast sætter en pris mit produkt skal koste, i dette tilfælde 100 kroner.

distributør'en tilføjer så moms oven i prisen alt efter hvilket land kunden som køber varen kommer, i dette tilfælde danmark.

Så nu er salgsprisen 125 kroner.

Han sælger så 1 af mine vare.

Af de 125 kroner, tager han så moms fra, det vil sige han tager 25 kroner. De 25 kroner som er momsen vil så blive betalt til kundens regering, da de har et samarbejde med en virksomhed som sørger for at betale denne moms ud til retmæssige lande.

Så er der 100 kroner tilbage. Distributør tager så en andel på 10%, hvilket efterlader mig med 90 kroner tilbage, som jeg så skal betale den retmæssige skat af.

Mit spørgsmål er så, er den måde de håndtere moms'en på korrekt?

Skal jeg indberette som i at 90 kroner er uden moms?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I en enkeltmandsvirksomhed må du hæve og indskyde alt det du vil. Du betaler skat af overskuddet når året er gået.

Du indtægsføre kr 100 fratrækker dit vareforbrug kr 10 (10%) + det du har købt varen for incl moms

Du må gå ud fra at Distributør behandler momsen korrekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Hvis man har en personlig ejet virksomhed som man hæfter for. Hvis man nu laver et indskud på X antal kroner fra sin private økonomi, så vil man vel også kunne trække x antal kroner ud af sin virksomhed ik?


For eksempel. Jeg må vel gerne smide et indskud ind på 100.000 kroner i min ny opstartet virksomhed, bruge 100.000 kroner på de ting der nu skal købes, og når virksomheden så har et et overskud på 100.000 kroner på kontoen så kan jeg vel trækker dem ud af virksomheden ud at tænke på skat korrekt?

ja i alm. personligvirksomhed kørt efter helt alm personskat - har indskud og hævninger ingen betydning for skat. Læs her om hvordan man beskattes, for det har intet med indskud og hævninger at gøre i så fald http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  og endnu bedre, over at brug 55 kr på bogen om Personlig virksomhed, med skat, moms og en helt masse viden og inspiration, skrevet netop for nye med virksomhed - som e bog eller paperback http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

Mark:

Jeg fast sætter en pris mit produkt skal koste, i dette tilfælde 100 kroner.

distributør'en tilføjer så moms oven i prisen alt efter hvilket land kunden som køber varen kommer, i dette tilfælde danmark.

Så nu er salgsprisen 125 kroner.

Han sælger så 1 af mine vare.

Af de 125 kroner, tager han så moms fra, det vil sige han tager 25 kroner. De 25 kroner som er momsen vil så blive betalt til kundens regering, da de har et samarbejde med en virksomhed som sørger for at betale denne moms ud til retmæssige lande.

Så er der 100 kroner tilbage. Distributør tager så en andel på 10%, hvilket efterlader mig med 90 kroner tilbage, som jeg så skal betale den retmæssige skat af.

Mit spørgsmål er så, er den måde de håndtere moms'en på korrekt?

Skal jeg indberette som i at 90 kroner er uden moms?

Jeg kan ikke svare på distributøren. Hvis det er en elektronisk ydelse og salg til EU så lyder det korrekt med at der afregnes moms efter det land kunden bor i, og for DK jo 25% (og andre procenter fra andre EU lande) Uden for EU sælges uden moms - men udgå fra du i alle fald har en pris på 100 kr som er prisen uden moms og at du skal have 90% af det

Hvis du er momsregistreret og distributøren er dansk - så ville du jo skulle lægge moms på dit salg - på de 90 kr så du fakturerede 90 kr + moms = 112,50 og ja - så ville distributøren have fået sinde 100 kr ex moms - minus 90 kj ex moms = 10 kr til sig selv - og momsmæssigt havde han så 25 kr salgsmoms minus 22,50 i købsmoms, men det er ikke del af hverken fortjeneste eller udgift

Alt dette forudsat de kriterier jeg har stille op. Ellers overvej ½ time med en økonomikyndig over skype eller andet hvor du kan uddybe mere (ikke med mig men du kan sagtens finde en økonomikyndig / revisor der vil tilbyde det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu godt John Hannover kan kommentere på dette...

Jeg er ikke helt sikker på at man bare går ud fra at modparten behandler momsen korrekt.

Jeg tror man undgår at betale moms i Danmark af B2B varesalg til udlandet, men det kræver du dokumenterer hvem modparten er bl.a. via hans momsnummer som skat kan checke op på. Jeg kender ikke skat men mon ikke de samstemmer med nogle af de andre EU lande, når de følger op?

Men hvis ikke du dokumenterer at det er en virksomhed, så må man vel skulle betale moms i Danmark.

Men reglerne er ikke ens for alle lande...

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Jeg tror nu godt John Hannover kan kommentere på dette...

Jeg er ikke helt sikker på at man bare går ud fra at modparten behandler momsen korrekt.

Jeg tror man undgår at betale moms i Danmark af B2B varesalg til udlandet, men det kræver du dokumenterer hvem modparten er bl.a. via hans momsnummer som skat kan checke op på. Jeg kender ikke skat men mon ikke de samstemmer med nogle af de andre EU lande, når de følger op?

Men hvis ikke du dokumenterer at det er en virksomhed, så må man vel skulle betale moms i Danmark.

Men reglerne er ikke ens for alle lande...

Når du selv nævner det, så sælger jeg jo min vare til disbutiøren hvor de så betaler 90% af den pris jeg nu end forlanger, så ved indtjening skal jeg vel skrive at det er B2B og derfor behøves jeg ikke at tænke på moms?


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Når du selv nævner det, så sælger jeg jo min vare til disbutiøren hvor de så betaler 90% af den pris jeg nu end forlanger, så ved indtjening skal jeg vel skrive at det er B2B og derfor behøves jeg ikke at tænke på moms?
tror du skal sætte dig ind i moms. Hvorfor skulle du ikke behøves tænke på moms ved B2B - B2B i DK er med normal moms - til EU med reverse charge moms som skal angives per VAT kunde nummer og i rubrik angivelse - og uden for EU - moms i rubrik C
Det er korrekt du IKKE skal lægge moms på hvis du sælger til en B2B i EU, men du skal skam da tænke moms da du helt løbende skal indberette hvert salg til hver kunde VAT og rubrik angive det

Overvej en online bogholder så du ikke pludseligt står med håret i postkassen - dels grundet en ikke let fattelig konstruktion  og grundet evt manglende moms viden - sagt for din egen skyld

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)