Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er mine rettigheder som lejer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 16
Indlæg ialt: 18
Fra  Moonlight Design Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige lejet et lokale i butik. Jeg sælger interiør og velværeprodukter. Der er en del ting fra Bali og Kina. Sælger desuden bloklys og duftlys. Har underskrevet lejekontrakt. Ejeren der sælger tøj fortæller mig jeg ikke må tænde stearinlys i mit lokale, da hun sælger tøj og det bliver oset. Meget ærgerligt, da det efter min mening er en stor del af hygge og roen.... specielt for mit lokale. Er det ok hun siger det? Der står intet om det i kontrakten🙄

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis ikke der står noget om at du ikke må tænde levende lys i dit fremlejekontrakt, er der lejelovsmæssigt ikke noget i vejen for at du kan tænde levende lys,  m e n  du kan næsten være sikker på at hun vil opsige dig lige så hurtigt det kan lade sig gøre. fordi det lyder rigtigt at røgen fra lysene kan sætte sig i tøjet.

Det er da rigtigt at levende lys er hyggeligt, men det er også rigtigt at levende lys ikke bør tændes et sted hvor der sælges nyt tøj.

Du må nøjes med at stille lys op uden at tænde dem.

Havde du oplyst om at du ville tænde levende lys inden du indgik fremlejeaftalen, kan du være sikker på at du ikke havde fået lejemålet.

Så... et godt råd. som ikke har meget med lejeret at gøre, undlad at tænde levende lys hvis du vil opretholde en god tone og beholde lejemålet.

mvh

jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)