Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man bekæmpe økonomisk ulighed?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I må meget gerne uddybe jeres svar :-)

Jeg ser frem til at høre jeres tanker.

Tak på forhånd

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja ! :-)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver både et ja og et nej.

Set nede fra og op - så klar JA - men må da også sige at set oppe fra og ned - så klart NEJ.

Håber du kan bruge mit svar til noget.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 25
Fra  JP Consult Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideelt set JA, men NEJ, fordi det giver dynamik i samfundet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

man skal gøre begge dele. Bekæmpe at nogen falder ud af systemet = ikke kan klare en rimelig almindelig hverdag som familie - og holde et rimeligt ens niveau for såkaldt "almindelige indtægter" (bundskatteniveau) og regulere en del via topskat (over ½ mio indtægt) og knæk i ejendomsbeskatning osv.

Den anden side er at undlade at gøre skatte knækket så voldsomt, at det tager initiativ fra de som vil pukle på for at få store indtægter - og det synes jeg personlig faktisk ikke vi rammer så skævt idag med 56% marginalskat.

Så begge dele - "sammenhængskraft" så vi kan "genkende os i hinanden" OG muligheder for at springe rammer. Alt under forudsætning af, at alle parter holder loven og ikke søger fordele ved at bryde den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du med "bekæmpe" mener om man skal arbejde for total lighed, må svaret være nej. Se blot på de lande som har forsøgt sig med det gennem tiden. Mig bekendt er der ingen succeshistorier.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

JakobHP:

I må meget gerne uddybe jeres svar :-)

Jeg ser frem til at høre jeres tanker.

Tak på forhånd

Så er der aflevering igen... 

Jeg syntes det er lidt trist at man ser flere og flere af disse 'løs lige min opgave for jeg er igang med noget andet' tråde.

Men det er nok så sidste år og ikke ûber trendy at lave sine opgaver selv og måske endda lærer noget. Generation vi googler det bare så luk r.... bedstefar.

Heldigvis er der stadigvæk en del der har IQ'en til at tænke selv og engang tilføjer noget faktisk viden til google og ikke bare SEO optimeret indholdsløst fyld.

Men ellers er jeg glad :-)

/S

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

JakobHP:

I må meget gerne uddybe jeres svar :-)

Jeg ser frem til at høre jeres tanker.

Tak på forhånd

Skal det bruges til noget bestemt, eller er du blot i det filosofiske hjørne?

Men ja, økonomisk ulighed skal bekæmpes. Bekæmpes i den forstand at skatten sænkes for dem, der betaler topskat. Det danske skattesystem med topskatten er kontraproduktivt da den straffer initiativ og arbejdsomhed helt urimeligt meget. Paradoksalt nok vil staten højest sandsynligt få flere indtægter ved at fjerne topskatten...

Jeg er klar over, at det sikkert ikke var svar som dette du var på jagt efter, men jeg vil så blot minde dig om, at vi her i landet - på trods af den eftersigende uanstændigt høje ulighed - er om ikke det mest lige land i verden, så er vi trods alt i top fem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Det korte svar er; JA, men med forbehold. I afrikanske lande, hvor toppen sidder på milloner af millioner, og den almene befolkning ikke engang har adgang til rent vand og mad - her skal ulighed kæmpes, i aller højeste grad! 

Ydermere kan der spores en sammenhæng mellem de lande, der er mest lige - målt på gini-koefficienten - og de lande, som er mest udviklede; min påstand, og mange andre forfatteres, er, at en udviklet samfund skaber lighed: Se fx bare på Danmark. Lighed, uanset hvad SF nu engang påstår, og vi er særdeles veludviklet. Jeg tror, det handler om, at vi som samfund agter at tænke de "svage" med, hvis vi har penge nok... og det har vi i Danmark.

Men som også nævnt i denne tråd kan for meget lighed ødelægge samfundets dynamik; hvorfor skulle jeg arbejde ekstra hårdt, tage en høj uddannelse - som naturligvis er betalt af skatteyderne og alle - fattig som rig - har adgang til - hvis ikke jeg fornemmer en økonomisk gevinst? Det er ikke grådighed, men sandheden. Herpå er ting som kommunisme, men det hører dog alligevel et absolut fåtal til at tro, at dette er den foretrukne samfundsform. 

For mig handler det om at sikre lige rettigheder og vilkår til alle - igen; med forbehold. Jeg tror på, at vi er født lige - certius paribus. Men det er klart, at hvis man kigger statistisk på det, så hvis du fødes ind i Mærsk-familien, hvor alle er rige og har god uddannelse, så har du også større chance for at få det samme; men det tror jeg omhandler det miljø, man vokser op i samt arvelig intelligens, muligvis. Men som udgangspunkt holder jeg på, at alle fra fødsel har lige mulighed. Dog er der dem, der vokser op under svære vilkår og derfor har brug for hjælp; handicappede, psykisk syge efter voldtægt mv. - her mener jeg, vi skal hjælpe gennem omfordele; altså tage fra dem, der har, til dem, der ikke har. 

Uden at gå dybere ned i debatten - kunne bruge en hel dag på at skrive her - så, vil nogen argumentere, er omfordelingen gået for langt i Danmark; for mange danskere kan selv, men vil ikke selv. Et gammelt ordsprog lyder, at de slappe står i vejen for de svage. Folk venter oceaner af tid på at få tilkendt sig en førtidspension... også dem, der virkelig har behov for det. Men de må vente, fordi der er mange i køen. Mange, som måske ikke har samme behov og godt kan klare sig selv, hvis vi som samfund stopper med at bilde dem ind, de er uduelige. 

Økonomi er ikke sort/hvid. Man kan ikke proppe ting ind i ADAM eller DREAM og spå fremtiden. Ja, topskattelettelser kan muligvis være selvfinansierende og bidrage til væksten. Men hængekøjeeffekten - folk holder mere ferie i stedet for at arbejde ekstra - er også en mulighed. Den eneste sandhed, der er, er, at der ingen sandhed er. Det handler om så mange eksterne forhold i samfundet og omverdenen; en stor del psykologisk. Smile

...og må tilslutte mig rækken af ovenstående spørgsmål i tråden; hvad skal det bruges til? Er det en skoleopgave, så værsgo at ta´ for dig - men overvej, hvor meget du lærer af at få andre til det. 

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dit første indlægAmino, og mon ikke udvikleren2016 har ret i at spørgsmålet er stillet af din lærer. USA bekæmper ikke, Danmark gør, så hvad er forskellen. Det er vidst til at få øje på og bør være nemt at Google ; )

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)