Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny app ide til alle bilejere - Carma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

# Carma - App til alle bilejere
Carma er en app, som skal gøre det lidt nemmere at være ejer af en bil.

Hvem har ikke prøvet at efterlade lyset tændt i bilen og næste morgen finde ud af at batteriet nu er dødt. Hvem har ikke glemt brændstoftdækslet åbent efter at have tanket brændstof på bilen? Hvem har haft en død pærer på bilen og først have opdaget det efter godt styk tid? Det er bare FÅ af de ting, som Carma kan hjælpe med.

Carma skal være et slags socialt medie, hvor du kan gå ind og slå andre nummerplade op og finde frem til ejeren. Det skal ikke være således at alle ejerens private informationer kommer frem, det eneste der kommer frem er billede af bilen også kan man så skrive med ejeren via denne app.

Forstil dig at du går en tur og pludselige ser en bil på parkeringspladsen, som har glemt lyset tændt, og ingen i nærheden af den. Du går ind på Carma appen, også kan du slå nummerpladen op, derefter vil du få billede op af bilen, for at kunne bekræfte om du har skrevet nummerpladen rigtig, herefter vil du kunne sende en besked til bilejeren. Du vil ikke få privat oplysninger op, det eneste du vil kunne se er billede af bilen og nummerpladen.

Bilejeren får nu besked på sin app, om at der ligger en besked til ham/hende, hvor efter at de vil kunne gå ind og se beskeden. Nu hvor du har hjulpet denne person, vil du automatisk modtage nogle Carma(karma) points.

Disse points vil du kunne bruge til at få tilbud på billige eller helt gratis bilvask eller andet bilpleje til din bil eller noget helt tredje.

Det vil blive alt for detaljeret hvis jeg skulle gå ind og fortælle hver aspekt af ideen Carma, men overordnet, hvad synes i? Er det noget i selv vil bruge? Er der noget som jeg har overset? Er ideen god eller har jeg skudt helt ved siden af? Tager imod alt kritik med kyshånd.

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jul 15
Indlæg ialt: 224
Fra  OnlineItSupport Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Super fed ide dog synes jeg os man skulle kunne forhandle biler for at få lidt indtægt jeres vej men vil gerne hører hvordan i vil få indtægt også måske lidt uber indover men en måde at få indtægt skal du havde i baghovedet for en app er ikke helt billig at lave og slet ikke når der skal server på som i jeres tilfælde'

Held og lykke

/Mathias

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. indtjening vil app'en fungere som en slags promoter for f.eks. Statoil/Q8 el. andet, hvor man kan indhente specielle tilbud. Det er primært der at jeg tænker at vores indtjening skal komme fra.

Jeg forstod ikke helt det med UBER?

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanken er interessant, for hvem har ikke lyst til at hjælpe i bilejer i nød :) Måske vil den endda kunne udvides til at omfatte andet end biler, som hvis man fx finder en cykel der åbenlyst er stålet. Så kan man via. stelnummer give gøre en ejer glad.

Men jeg ser også nogle udfordringer, for hvordan vil du få en database over billeder af biler og deres nummerplader? Det vil jeg ikke mene du kan trække ud fra en eksisterende service, så det vil kræve at folk opretter sig via Carma først ikke sandt? Det vil nok kræve en del at få så mange med, at den der vil hjælpe rent faktisk rammer en der er tilmeldt carma. Og hvis man ikke rammer en når man vil hjælpe, har man så lyst til at hjælpe næste gang?

Held og lykke med projektet

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er lidt i tvivl om, hvor stort det problem du vil løse egentligt er. Begge mine biler tænder/slukker selv lyset, advarer hvis lyset ikke virker (LED, går ikke sådan til), advarer om åben tankdæksel/charge port etc. Er det ikke meget normalt for nyere biler? Og problemet er vel også, at hvis man ser en bil uden lys komme kørende, får man vel ikke lige set/husket nummerpladen i farten. 

De fleste billister skal vel også have app'en før man kan opnå en effekt af at rapportere hinanden. Umiddelbart er jeg ikke sikker på at jeg ville være motiveret nok til at downloade app'en. 

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en interessant ide at lave et app omkring karma. De fleste folk ville aldrig gide at hjælpe en person med en tændt bil lampe. Men så snart man giver dem noget for det så er de mere end villige. Plus at de får god samvittighed da de har gjort en ‘god’ gerning.

Dog føler jeg lidt karma konceptet mister lidt pusten hvis du kun holder dig til biler. Det kommer ikke til at være profitabelt, har aldrig selv glemt at slukke lyset eller glemme at lukke benzindækslet. Så der ville ikke være meget karma at jage for brugeren.

Tænk over at twist det lidt så det kan ramme et større marked.

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da gerne hjælpe en bilejer med en tændt lampe uden at få noget for det. Har selv prøvet at stå op en morgen og batteriet er fladt fordi en lampe havde stået tændt hele weekenden.

Jeg kan ikke komme i tanke om andre scenarier for biler, hvor man har tid til at se på nummerpladen end den med parkeringspladsen og så tit ser man det heller ikke. Ofte ser man en baglygte der er i uorden, men som Carsten siger, så man lige nummerpladen. Er man kørende i bil selv som man oftest er når man ser det, så må man jo heller ikke rapportere det.

De selvkørende intelligente biler der kommer til at ramme vejene, bør nemt kunne læse en nummerplade og bør også kunne genkende om en lygte er tændt eller ej. Systemet kan måske endda i fremtiden kommunikere en besked direkte til ejeren af bilen med problemet, eller i hvert tal til en service som man kan abonnere på.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)