Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får man fradrag for indskud i IVS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg stiftede et IVS sidste år med en startkapitalsindskud på 20.000 kr. Er dette indskud fradragsberettiget på min skatteopgørelse? 

På forhånd tak for hjælpen! :)

/Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Det er beskattede midlet og ved salg eller lukning får du dem igen skattefrit.
Vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit indskud vil også fremgå af din formueopgørelse som et aktiv.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Skødstrup
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, mange tak :)

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant, men hvad er så idéen med det indskud? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

at kreditorer og aftaleerhververe kan se,

at selskabet ( en gang) var kapitaliseret

med indskudskapitalen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

SolidH2O:

Interessant, men hvad er så idéen med det indskud? 

det er den eneste sikkerhed dine kreditorer evt har som udgangspunkt - og det er det som gør du ikke hæfter personligt - og der er altid vandtætte skodder mellem firmaets penge og dine - og de penge er nu firmaets. Tager du noget som helst fra firmaet uden lønindberetning/udbytteskatteindberetning - så koster det DYRT

Du bør forstå det at drive ApS meget bedre inden du går i gang helt ærligt, for der er masser af risiko for at du ender i noget med bod, tvangslukning, hæftelsesgennembrud der giver personlig hæftelse og andet, hvis du bare kører på uden viden http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html er et forslag

overvej 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg har haft et aps fra 1988 til 1995, så lidt ved jeg måske om selskaber og her er indskuddet til at forstå :)

Det som bare undrer mig ved IVS er at indskuddet kan være 1 kr.

Som altid er det jo de offentlige myndigheder der står først i køen ved evt. opløsning og så er det da lidt mærkeligt at man kan nøjes med 1 kr eller for den sags skyld 5000 kr. En kreditor kan ligegyldigt hvad jo aldrig vide sig sikker.

Jeg så også at at nogen opretter IVS med max indskud på 25.000, lidt bedre end 5.000, men stadig småpenge når man står med både advokater og SKAT ånder dig i nakken.

Du hæfter stadig personligt for tilbageholdt A-skat ved lønudbetalinger i et IVS, formoder jeg da.

Jeg ville kunne forstå det hvis indskuddet var fradragsberettiget

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

SolidH2O:
Det som bare undrer mig ved IVS er at indskuddet kan være 1 kr.
ja det er jo en beslutning af lovgiverne og der er ikke andre regler for IVS end dem du så kender fra ApS osv

SolidH2O:
Du hæfter stadig personligt for tilbageholdt A-skat ved lønudbetalinger i et IVS, formoder jeg da.
næh - udgangspunktet er du ikke hæfter personlig for noget som helst så længe du ikke opfører dig groft uforsvarligt eller begår ulovligheder. At du driver selskab dårligt og ikke får råd til skat og moms giver ikke personlig hæftelse som udgangspunkt

Er det til din EGEN løn du bare hæver uden skatteindberetning, så ved jeg man kan hænge på den, men som udgangspunkt ikke for alm ansattes skat eller andet

Lukker man med gæld til skat/moms på over 50.000 så vil der normalt være krav om sikkerhed for moms ved næste stiftelse, ellers kan man bare stifte et nyt - også flere gange i rap.

Banken vil normalt ALTID kræve personlig selvskyldnerkaution - og rimeligt ædruelige leverandører næppe tilbyde større kredit, mens det offentlige, ja de kan jo godt hænge på moms og skat når der lukkes.
På toppen hænger de også på udgiftene til skifteret ved ganske mange tvangslukninger, kurator osv - og bod for for sent regnskab kan der skydes en hvid limpind efter, hvis selskabet bare sendes til tvangslukning, og som du kan gætte, med 1 krone på bagepladen i mange fald, og ikke akk, opsparing, så er tvangslukning jo billigere end 3000 i bod for for sent regnskab og 800 kr for moms osv Stick out tongue

ApS er statistisk sikrere men stadigt er der jo masser med negativ egenkapital som lystigt kører derudaf år efter år med øget negativ kapital og en i bedste fald en lille tekst om, at det forventes driften bliver bedre det kommende år. Sådan er livet - her en lille ny analyse af IVS - du ser den lidt nede som link https://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Sider/IVS-2017.aspx 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)