Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feriepenge udbetaling.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer!

Jeg står i den situation hvor jeg stadig har 15 feriedage til gode ved mit gamle arbjede. Nu har jeg så fået et nyt fedt arbejde, hvor jeg ikke rigtigt kan afholde ferie inden maj, da vi er lidt underbemandet og desuden nyder jeg at gå på arbejde, så føler ikke behov for ferie inden maj.

Spørgsmålet er så; Kan jeg få de penge udbetalt bare sådan uden videre, eller skal man holde ferie for at få pengene? og i så fald om pengene går "bort".

VH/

JBelfort

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hvert år de sidste 8år bare holdt alle feriedage fra den 1/5, (med udbetaling 1/4 ca) selvom jeg har været på arbejde som normalt.

Det er der ikke sket noget ved.

Dnmarks (måske) frækkeste side med brugte trusser fra danske piger! www.ungpigetrusser.dk

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg ikke. Skal de ikke afholdes inden 1. maj?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men mon ikke det DK freelancer mener et at hvis din arbejdsgiver skriver under på du holder ferie, så får du pengene ud (inden 1/5) og så er der nogen der faktisk ikke holder den ferie og forsætter med løn og arbejde. Ikke helt efter reglerne, men nok noget der forekommer. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh, du mener "sidste års" feriepenge.

Jeg mente de feriepenge man har opsparet sidste år og kan få udbetalt i år.

Men det giver det samme, jeg har ikke oplevet problemer de sidste 8 år til trods for jeg har arbejdet i perioden hvor jeg har oplyst ferie.

Mvh

Dnmarks (måske) frækkeste side med brugte trusser fra danske piger! www.ungpigetrusser.dk

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det skal vel ikke skrives under på af en arbejdsgiver, når alt foregår digitalt inde på borgerdk?

Og desuden har jeg jo ikke kontakt med min tidligere arbejdsgiver, så tvivler da på de vil skrive under på noget, hvis man "bøjer" reglerne lidt. Hvad er det værste der kan ske hvis det bliver opdaget?

Jeg synes bare jeg har læst at der også gælder særlige regler for nyansatte, og har kun været der i halvanden måned.

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg mener de det ferie år der går fra 16/17 ..

Hvordan vil du så anbefale jeg søger de 3 ugers ferie? Hvilken periode?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare søg nu for 1/5 og frem - og få det ud af vejen vil jeg mene. DU er sluttet- men korrekt er jo at vente til du rent faktisk skal afholde ferie og have den betaling som erstatning- men du kan jo for det som er optjent 2016 få det fra 1/5-2017 og et år frem

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede bare at det skulle afholdes inden 1. maj. Og det jeg har optjen fra 17/18 var 1.maj og frem. Og dem gider jeg da ikke bruge af, før til sommerferien.

Så for at få mine feriepenge skal jeg bare søge ferie fra 1.maj 2017 og tre uger frem, og så får jeg de penge fra 16/17 og så behøver jeg ikke at meddele det hverken til forhenværende og nuværende arbejdsgiver om det, og arbejder som sædvanligt?

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg ikke tager helt fejl, så skal du bruge de feriepenge du har optjent i '15 senest maj '17, og dem du har optjent i '16 senest maj '18. And so on..

Ret mig endelig hvis jeg er helt galt på den.

Dnmarks (måske) frækkeste side med brugte trusser fra danske piger! www.ungpigetrusser.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)