Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enlig forsørger og køb af ejendom i egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

er der nogen der ved, hvordan man står som enlig forsørger, i forhold til tilskud (boligsikring, friplads, ekstraordinært tilskud mm), hvis man har eget firma og man i det firma køber en ejendom? jeg skal ikke bo i ejendommen, og selvskabet kommer ikke til at lave overskud i de første tre år. jeg er på su de næste tre år - til jeg er færdig med min videregående uddannelse, og det er først der jeg skal bruge ejendommen. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit firma har investeret i en ejendom som man ikke selv skal bo i og firmaet derefter ikke giver overskud, lyder det helt forkert at du taler om boligsikring, friplads og tilskud fra det offentlige og s.u.

Er firmaet personligt ejet eller selskab ?

Der må flere oplysninger på bordet og så kan din revisor nok besvare dine spørgsmål.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du undersøgt om bank eller realkredit vil være med på finansiering gennem et selskab?  

Realkredit er i øvrigt normalt en hel del dyrere hvis du optager det som selskab, fremfor som privatperson.

Fra Valby
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 123
Fra  Rush Networks Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit firma ikke er personligt ejet har det intet med dine personlige forhold at gøre. Så lad os fjerne det fra ligningen og se på muligheden for at investere i en ejendom. Derfor behøver du ikke at blande boligsikring, friplads osv. ind i dette.

Der er dog flere andre ting i dit indlæg.


Tidsbegrænsningen kan være svær når det drives igennem en virksomhed, det kan du læse mere omkring her

Det skal du have en jurist/Advokat til at bedømme hvordan det skal skrives hvis det er muligt.

At bo til leje hos sit eget selskab

Det har både en række fordele og ulemper. De største fordele kommer hvis du har et stort overskud i firmaet du ønsker at bruge i firmaet. 

Der er krav til at du betaler en leje til selskabet der tilsvarer markedsprisen og selskabet beskattes af hele lejeindtægten. Du vil miste det personlige rentefradrag, det tilfalder virksomheden.

Ved et salg vil også avancen blive beskattet, i modsætning til hvad der er muligt privat.

Vil banken/realkreditten være med?

Som du også ser i tråden kan det være svært at låne penge til ejendomsinvesteringer i firmaet. Det kræver at du kommer og viser dem en god udlejningscase og en del penge på bordet. Jeg har selv investeret i en række ejendomme og har selv betalt 30% + alle gebyrer. Resten er lånt i realkreditten med 10 års løbetid og det var muligt, dog med lidt højere rente end normalt hvorfor jeg tog 10 år og ikke 20 eller 30 år.

Jeg har selv skrevet lidt om ejendomsinvestering du kan læse her ellers er du velkommen til at spørge mere. Men som jeg ser det skal du have fat i en der kan vurdere hele lejedelen af din case og finde ud af om du kan låne pengene. Jeg ved at Jørgen der også har skrevet i tråden er en dygtig mand du med fordel kan kontakte for at få vurderet det juridiske.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Indflydelse på div støtter får din økonomi altid i personlig virksomhed. Ikke altid formue men overskud. Formue påvirker visse dele, så som kontanthjælp - og det ændrer ejendom ikke på, den er også formue

I selskab har det kun betydning i det omfang selve det, at du driver selskab med overskud, jo i høj grad har det, da overskud jo påvirker boligsikring osv

Køb af ejendom bringer ikke overskud ned, heller ikke i et selskab, så dit overskud har betydning for div offentlig støtte - og ændres ikke af købet (køb af ejendom giver ikke fradrag for købspris som sådan)

Bo i ejendommen i personlig virksomhed med alm skat er ikke som sådan en mulighed. Bo i ejendommen som ejer af et selskab er skattemæssigt MEGET dyrt efter gældende regler og vil som udgangspunkt normalt ikke betale sig i forhold til at leje hos andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)