Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De nye momsregler fra januar 2017 vedrørende porto webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender næsten alle vores Web-ordre via GLS og udgiften til fragt betales af kunden og bogføres på fragt/forsendelser med moms i SummaSumarum.

En gang imellem sender vi ordren som brev og køber porto hos PostnORD ONLINE. Den kvittering jeg får i 2017  fra PostNpord er uden moms. Er det ok ? og skal jeg bare lægge 25% på fakturaen til kunden  ??? Jeg er meget forvirret ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er ikke moms på almindelige frimærker (men på f.eks de nye straksportomærker eller hvad de hedder Stick out tongue) så det er korrekt der ikke er moms på fra PostNord online for alm frimærker

Derfor skal du bruge en konto uden moms til køb af porto (findes mig bekendt i summa standard - eller bare lav en) Derudover en konto til fragt med moms købt hos GLS når der er moms på deres regning - Moms skal altid fremgå når der er moms på en regning.

og Ja du skal lægge fuld moms på alt til dine kunder fra 1/1-17 hvor udlægsordningen er stoppet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.

Uddybende spørgsmål til dit sidste svar om moms på alt... Når jeg sender et alm. brev ( ikke quick) og det koster 100 i porto hos post danmark ( momsfrit).  Skal jeg alligevel skrive 100 kr- + moms = 125 kr. på kundens faktura ???

Hilsen fra zigge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Moms på hele dit salg ganske enkely

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vender jeg loige tilbage. Når jeg sælger til norge er vsresalget uden moms og det samme gølder fragten. Så her skal vel ikke moms på. 

Jeg har også udgifter til porto til EU lande som ikke er momsbelagt. Her skal jeg vel heller ikke bogføre udgiften på en momskonto. Der er ikke noget egentlig salg, kun vareprøver  eller ombytning ????

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

zigge:

1

Så vender jeg loige tilbage. Når jeg sælger til norge er vsresalget uden moms og det samme gølder fragten. Så her skal vel ikke moms på. 

2

Jeg har også udgifter til porto til EU lande som ikke er momsbelagt. Her skal jeg vel heller ikke bogføre udgiften på en momskonto. Der er ikke noget egentlig salg, kun vareprøver  eller ombytning ????

1 korrekt - kun moms på hvis salget er med moms til f.eks private i EU - ikke til Norge og derfor heller ikke moms på fragten der

2

Ikke forstået. Købet af porto skal på momskonto hvis det er køb i DK med moms som vil fremgå af regning, ellers skal det på en konto for portokøb uden moms

Salg til EU til privat, HVIS der er en faktura de skal betale, så skal der moms på uanset den dækker det ene eller andet - og til momsregistrerede skal det være med "reverse charge" (uden moms) OG angives som EU salg momsmæssigt på hver kunde VAT nr og samlet i rubrik

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak nu er det helt klart for mig. Zigge

Tilmeldt 15. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil sige...
Hvis man sælger varer til privatkunde ( fra webshop ) og køber Online-Porto fra GLS til f.eks.49 kr, som jo er med moms, skal man fakturere det samme beløb videre til kunden ?

Vil dette eksempel så være korrekt?:

Varer i alt 20,00 DKK
Forsendelse 31,20 DKK
Moms i alt 11,80 DKK

I alt 63,00 DKK
---------------
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

mariehønen81:
Det vil sige...
Hvis man sælger varer til privatkunde ( fra webshop ) og køber Online-Porto fra GLS til f.eks.49 kr, som jo er med moms, skal man fakturere det samme beløb videre til kunden ?

Vil dette eksempel så være korrekt?:

Varer i alt 20,00 DKK
Forsendelse 31,20 DKK
Moms i alt 11,80 DKK

I alt 63,00 DKK
---------------



Der er vel ingen der siger at du ikke må tjene på fragten? :) 

Ved ikke lige hvordan du regner. 49*0,8 = 39,2 kr. for fragt.
Men ja fuldt moms på hele fakturaen.  20 + 39,2=59,2*1,25 = 74 kr. inkl. moms for fakturaen  

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)