Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af afdeling med eget ejerskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er netop blevet godkendt at en bestyrelse i en virksomhed, der gerne vil opstarte en afdeling, i Jylland (de har til huse på Sjælland) og have mig til at opstarte/drive denne afdeling, dog vil de også gerne have en konstellation hvor jeg selv får "hånden på kogepladen" - altså en økonomisk forpligtelse/indskud, dette kan jeg selvfølgelig godt se fornuften i, da "min" afdeling skal være 99% drevet af mig, med egne budgetter, egen fortjeneste af omsætning osv. osv. - altså et selskab i selskabet

MEN, hvordan vil I, kloge hoveder (her giver jeg tabt) lave en konstellation, der bidrager til at jeg skal indskyde mindst mulig kapital, altså i form af likvide midler i indledningsesfasen - er det aktie optioner/aktie løn, procent af omsætning til aktier/optioner eller ....?

Plannen er p.t. at jeg skal starte op, i en given periode som KEY ACCOUNT MANAGER i det jyske, med fuldt ansvar, dog med begrænsninger i form af økonomiske forpligtelser, men herefter skal den Jydske afdeling, som jeg får opbygget, overgå til mig til.

Moder afdeling er et A/S ejet af et holding selskab

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Den nye afdeling kunne evt. starte som IVS hvor kapitalen kan begrænses til meget få kroner.

I første omgang ejes IVS af det holding som ejer A/S,

Man bør vide en hel del mere for at kunne rådgive dig om hvordan kontrakten om din senere køberet skal se ud, men det kan vel ikke være så svært.

mvh

jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Værktøjsmanden:
"hånden på kogepladen"
..
Værktøjsmanden:
.. en konstellation, der bidrager til at jeg skal indskyde mindst mulig kapital,

Hånden på kogepladen med mindst muligt indskud? Hmm.

Værktøjsmanden:
fuldt ansvar, dog med begrænsninger i form af økonomiske forpligtelser,
Hvordan skal dét forstås?

Hvor kommer kapitalen fra? Forærer de dig denne virksomhed? At den skal 'overgå til dig', betyder det, at du skal eje den?

Jeg tror, at konstellationen nærmest kommer af sig selv, som Jørgen også antyder, når blot de helt basale oplysninger afdækkes.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)