Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til første "grossist handel"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 17
Indlæg ialt: 17
Fra  hjælptilweb.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har skaffet mig en rigtig god og billig producent i Kina og herefter en køber fra Danmark til en halvstor leverance ;)

Jeg har selv betalt for første leverance og sælger den herefter videre.

Men er der ikke en mere optimal måde at gennemføre disse handler? Jeg står naturlighvis med lorten, hvis noget går galt, kan jeg forsikres en anden gang? 

Tusinde tak for jeres tid :)

Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 05:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kevin

Er ikke helt klar over hvad hjælp du har brug for.....men du er velkommen til at kontakte mig via mail: mthh.dk@gmail.com

Jeg har arbejdet med import fra Kina de sidste 20 år.

Mvh.

Michael

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

KevinNoer:
Jeg står naturlighvis med lorten, hvis noget går galt,

Ja naturligvis gør du det, sådan er det nu en gang at når man laver forretninger.  Jo mere uerfaren du er med import jo mere kan gå galt.  Modsætning til hvad mange tror her på Amino er der rigtigt mange faldgrupper, når man importere fra lande som f.eks Kina, så pas rigtigt meget på at du ikke kommer virkeligt galt af sted økonomisk. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du nævner ikke hvordan dine handler forgår. Så er ikke sikke på hvilke svar du søgerl.

Og ved heller ikke hvad en halvstor leverance for dig er. Kommer jo an på meget.

Går ud fra at en halvstor leverance for dig, er hvor du bestiller stykgods i en sø fragt container. Her er det vigtigt at du får dem (kinesisk leverandør) til at sende det FOB. Her vil de sandsynligvis forsøge at snyde dig med ekstra regning.

Kig på vedhæftet link hvis du ikke kender begrebet FOB. https://da.wikipedia.org/wiki/Incoterms

Pas på med at købe for billigt i Kina, deres kvalitet har forbedret sig meget de sidste 10 år, men du får hvad du betaler for. Undersøg om det er et stort og seriøst firma, har de meget erfaring med eksport?. Og vær sikker på det hele er CE godkendt. Og vær opmærksom på at nogle lande har ekstra krav, så kommer an på dine produkter om en CE godkendelse er nok.

Når du handler med et kinesisk firma, vær da opmærksom på kvaliteten på de leverede varer. Måske de ikke lever op til den standard, som du så på varer prøverne. Dette kan især være et problem, hvis du ikke selv, personligt eller med en ekstern agent, kvalitets godkender produkterne inden de bliver pakket og sendt.

Du er for din kinesiske leverandør en engangskunde, og med det mener jeg, de ved jo ikke om du igen skal importere noget fra dem, så måske de bare sender dig gamle ting fra deres lager, måske med småskader eller med en dårligere kvalitet.

Og hvis du beklager dig over det, vil de sandsynligvis undskylde og sige, at det retter de op på den næste forsendelse. Hermed ved de enten af du bestiller hos dem igen, eller at du ikke gør, men så er de kommet af med deres restlager. Ligegyldig hvad, så er det en win/win situation for dem.

Forsøg at lade være med at betale det fulde beløb, førhen du har varerne i dine hænder, og kan undersøge dem for fejl og mangler. Ikke sikkert de vil gå med til det, kommer an på mange ting, især om du har ansigt hos dem.

Håber dette har givet dig lidt svar, ellers uddyb dig, og jeg vil forsøge igen.

Held og lykke

MVH Allan

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)