Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har jeg tilbage efter at have betalt skat mm

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har fået afsluttet mig regnskab for 2016, fået mit overskud og udregnet min rest skat - så alt er ved at være på plads for 2016. Jeg har spurgt min revisor flere gange på mail, men han har ignoreret mig så nu skriver jeg herinde istedet... ny revisor i 2017, tjek... Jeg er en enkeltmands virksomhed, og 2016 er mit første regnskabs år så jeg vil bare være sikker på at jeg gør det hele efter bogen og lære de rigtige metoder fra starten.

I løbet af 2016 har jeg trukket penge ud til mig selv løbende hver måned (som løn så at sige) og også betalt B-skat baseret på det jeg trækker ud til mig selv hver måned. Og jeg har som sagt nu fået beregnet min restskat baseret på Person Skatte Ordning, da jeg vil trække alt ud af virksomheden for 2016.

Spørgsmålet består vel i, det tal jeg skal bruge som udgangspunkt i regnestykket er Overskudet af virksomheden (før skat, AM eller andet)?

Er det så simpelt, og giver mit spørgsmål mening?

TAK

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo sådan, at virksomhedens overskud ER din løn i en enkeltmandsvirksomhed.

Du skal i din måde at betragte situationen på, adskille din løn og virksomhedens driftsresultat i regnskabet.

Når du står med dit regnskab, så skal du egentlig bare kigge på, hvor stort et overskud du har lavet, og dermed hvor meget du skal betale i skat. Uanset hvad du har hævet i løbet af året.

Hold skat af årets resultat op imod, hvor meget du har betalt i skat i løbet af året når du har trukket løn ud.

Så kan der enten være en restskat eller et tilgodehavende.

Uanset, hvor meget du har trukket ud af driften eller ej, så vil du altså skulle afregne det samme i skat, og det er dét du bruger regnskabet til at få et overblik over.

Det kan jo også godt være, at du selv har lagt en milliard kroner i firmakassen inden opstart, af løn som du allerede én gang er beskattet af og har sparet op. Har du så løbende i løbet af året hævet en halv milliard til forbrug, men haft regnskabsmæssigt underskud i virksomheden, så vil du have noget skat tilgode. 

Håber det giver mening.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Chris Tonnesen:
Spørgsmålet består vel i, det tal jeg skal bruge som udgangspunkt i regnestykket er Overskuddet af virksomheden

jep - Hvad du hæver eller ikke hæver er helt uden betydning for din skat. Det er dit overskud - og dit overskud selvfølgeligt efter skattereguleringer (repræsentation/gaver o.l. kørsel) og husk at varelager ikke er en udgift men skal tages ind til indkøbspris i regnskabet

Læs evt min bog om Personlig virksomhed som link som siger en masse mere om skat, moms og alt muligt andet - letlæst - om netop personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)