Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af online virksomhed drevet fra udlandet

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har startet en online klinik med sundhedsrådgivning og tilbyder rådgivning i hele landet via tlf. eller Skype.

Derudover har jeg også en fysisk klinik i mit eget bopæls område, hvor jeg tilbyder konsultationer face-to-face og tilbyder undervisning og foredrag. Det er koblet sammen i samme klinik med ovenstående.

Jeg sælger således rådgivning og vejledning og undervisning.

Nu er det sådan, at vi måske kommer til at rejse en del i de kommende år, hvor jeg vil opholde mig i længere tid udenfor DK og EU (½-1 år). I så fald vil min klinik udelukkende tilbyde online konsulent virksomhed i form af one-to-one rådgivning på skype med kunder fra Danmark.

Hvordan er reglerne omkring online virksomhed af den art ? Skal man søge arbejdstilladelse i det land, hvorfra man yder sine ydelser, selvom man officielt stadig er hørende hjemme i dk med adresse og SKAT ?

Og hvordan er reglerne, hvis man kommer til også at få online kunder fra det pågældende land eller andre lande og således er en international virksomhed ? Er det så påkrævet med arbejdstilladelse ? Og hvordan er reglerne i så fald ?

Og hvordan med registrering af ens virksomhed ? Jeg har pt. ikke noget cvr-nr, fordi jeg endnu ikke har en omsætning over 50.000 kr.  SKAT har oplyst mig om blot at indberette min indtægt som B-indtægt.

Hvis man udrejser fra dk og dermed ikke har nogen adresse i dk, så kan man heller ikke have en personlig ejet virksomhed. Hvis vi skal være væk i mere end ½ år, så bliver vi formelt set meldt som udrejst og mister således vores folkeregister registrering. Og således mister min konsulent virksomhed også sin adresse i dk. Det ønsker jeg ikke, men jeg ved ikke, hvordan det ellers kan gøres.

Nogen med erfaringer på området og gode råd ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)