Jeg arbejder med webshoppenwww.boboonline.dk, hvor vi markedsfører os gennem mange forskellige kanaler herunder Pricerunner.
Pricerunner har i lang tid været en af de kanaler med den bedste ROI. Sådan er det dog desværre ikke mere - til trods for at vi ikke har lavet om i setuppet.
Måske er det netop problemet? Pricerunner har fået større krav til produktfeed + klikprisen er blevet dyrere.
Hvad har i af erfaring med Pricerunner? Har i oplevet en nedgang i ROI, eller har i lavet tilpasninger som har gjort at i har oprettet en god ROI?
Jeg håber at få en god diskussion i gang omkring Pricerunner som markedsføringskanal.
Vi bruger også Pricerunner, men gør det gennem Partner-Ads. Gennem dette setup betaler vi ikke pr. klik, men kun for reelle konverteringer. Og det fungerer fint for os, og vores ROI ændrer sig ikke som sådan. Vi har prøvet en klakbaseret aftale med Kelkoo, og efter den oplevelse, er det noget vi er meget forsigtige med fremover.
Jeg ved ikke om der er begrænsninger i forhold til at lave en klikbaseret aftale direkte med Pricerunner, men vi er i hvert fald særdeles glade for denne løsning.
Vi har aldrig prøvet andet, så jeg har ikke meget at sammenligne med :o)
Men på én af vores shops, er Pricerunner vores primære trafikkilde, og den giver fint med trafik på denne måde. "Fidusen" er naturligvis at have et produktfeed til opgaven.
På min shop har jeg et modul der gør at Pricerunner selv opdaterer varepriser hver net. Jeg skal ikke mere gøre noget som helst. Det fungerer fint, og med den løsning er der kommet mere gang i butikken. Jeg bruger også Prestashop, så de har modulet til fri afbenyttelse.