Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af personbil i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Hvordan er reglerne for fradrag og momsfradrag, hvis man leaser en personbil (hvide plader) i enkeltmandsvirksomhed? Må man køre privat i den også? Bliver man ikke beskattet når det er operationel leasing?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

hvidplade bil og privat anvendelse udløser skat af fri bil - leasing eller ejerbil underordnet

Momsfradrag er der mig bekendt ikke ved hvidpladebil leasing eller noget som helst andet men det kan leasing selskabet helt klart sige, hvad der er for fradrag i udgift og moms

¨vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvidplade bil og privat anvendelse udløser skat af fri bil - leasing eller ejerbil underordnet

Det er ikke korrekt John.
Det er muligt at split-lease, hvorved man betaler den private andel af bilens brug af private midler, og trækker den erhvervsmæssige andel af virksomhedens drift.

Derved kan undgås beskatning af fri bil.

Se mere om de forskellige leasingtyper hos leasing.dk, hvor en række af fordelene listes:

  •          Firmaet står ikke alene med udgifterne til brugerens bil
  •          Brugeren skal ikke selv stille med en bil til arbejdsbrug
  •          Firmaet undgår at betale kilometerpenge -  i stedet betales en andel af leasingydelserne
  •          Brugeren bliver ikke beskattet af fri bil.     

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 19. Mar 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er split leasing ikke kun for a/s, aps og gælder ikke for enkeltmandsvirksomhed? Det fik jeg at vide fra et leasingselskab, hvor han så sagde at man istedet kunne lave det man kalder en REVISIONSMÆSSIGT SPLIT. 

Jeg også har fundet det her på nettet, gør det sig gældende for mig og er der nogen der kan uddybe det? 

Momsfradrag ved leasing af personbiler (hvidpladebiler)

Ved leasing af personbiler, der anvendes som firmabil, er der fradragsret for en del af momsen af leasingudgiften.

Udlejeren/leasingselskabet skal skrive på fakturaen, hvor meget det fradragsberettigede momsbeløb udgør eller stille tallene til rådighed.

Betingelse for fradragsretten
Det er en betingelse for fradragsretten, at leasingperioden for de enkelte biler er på mindst 6 måneder (sammenhængende), og at mindst 10% af den årlige kørsel i den lejede bil vedrører virksomhedens momspligtige aktiviteter. Det kræves normalt ikke, at der føres kørebog, hvis virksomheden på anden måde kan godtgøre, at køretøjets benyttelse til momspligtige formål udgør mindst 10% af den samlede anvendelse.

Jacob Holme, Senior Manager, PwC

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

NinaQ:
Hej, er split leasing ikke kun for a/s, aps og gælder ikke for enkeltmandsvirksomhed? Det fik jeg at vide fra et leasingselskab, hvor han så sagde at man istedet kunne lave det man kalder en REVISIONSMÆSSIGT SPLIT. 

Jo, et revisionsmæssigt spilt betyder, at du lader revisoren om at splitte omkostningerne ved leasingaftalen og driften af bilen op, så den private del betaler du selv, og den erhvervsmæssige del betaler enkeltmandsvirksomheden i VSO.

Du undgår derved at betale for oprettelse af to leasingkontrakter. Du kan således nøjes med at betale for oprettelse af den ene kontrakt.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 19. Mar 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok på den måde, så bliver man ikke beskattet hvis man laver et revisionsmæssigt split, da man deler udgifterne op. Skal man føre kørebog? Skal det være operationel,flex leasing eller er det ligemeget?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil indskyde at der ved normal operationel leasing af hvidplade bil faktisk godt kan fradrages en dem af momsen. Momsfradraget beregnes og oplyses af leasingselskaber særskilt på alle opkrævninger og er således ikke = 25 % fradrag.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)