Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter man en holding selskab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er.

Jeg ønsker, at starte et IVS holding selskab og under det, vil jeg gerne have et almindeligt drift IVS selskab. Men hvordan gør jeg dette? Når man skal oprette et selskab inde på virk.dk, så kan man kun vælge de almindelige selskabs former og altså ikke holding? 

Og hvordan fungere det i praktisk, at man har et holding selskab, hvor man også har et drift selskab? Altså har holding selskabet sin egen bank konto og min drift selskab har også sin egen bankkonto og når jeg ønsker, at overføre penge til holding selskabet, skal det så fungere via en bank overførelse fra drift selskabet til holding selskabet? 

Og skal man kun registere moms og så videre i drift selskabet? 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Travian

Først og fremmest, så synes jeg du skulle prøve, at læse dette. Ivaekst.dk har rigtig mange svar omkring alt inden for iværksætterihttps://ivaekst.dk/vaekst/0/3/2/4/holdingselskab

Et holdingselskab er egentlig bare et selskab der ejer andele i andre virksomheder og hvor der ingen drift er. Du kan ikke vælge holdingselskab inde på virk.dk, da det "bare" er et almindelig selskab uden drift. Dog skal det enten være et IVS, ApS eller A/S

Når du opretter et Holding IVS, så skal den have egen konto, da du skal dokumentere den indskudte kapital overfor skat osv. Det samme er gældende for et driftselskab. 

Hvis du fx har et holdingselskab (IVS) og gerne vil oprette et driftselskab (IVS), så i stedet for, at du overfører kapital(indskud) fra egen lomme i driftselskabet, så overfører du eksempelvis 1 kr. fra holdingselskabet til driftselskabet. Derved får holdingselskabet andele i dette. 

Skabes der et overskud i driftselskabet kan det overføres til holdingselskabet og derved sikre pengene der er tjent. (Et holdingselskab fungerer egentlig som en pengetank) Dog skal du være opmærksom på, at ved at oprette et IVS, skal 25% af overskuddet(mener det er overskuddet) blive i virksomheden som opsparing til du har 50.000 kr. og kan omdanne selskabet til ApS

Du kan også se de her videoer af Jacob Tøjner. Det beskriver egentlig det hele ret godt. http://www.ditselskab.dk/mere-info/ivs_som_holdingselskab

Håber du kunne bruge svaret. Rigtig god søndag. 

Mvh Kasper. 

Tilmeldt 17. Mar 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Tak for svaret. Dog synes jeg ikke, at du helt svare på mit spørgsmål. Jeg er udmærket klar over hvad et holding selskab er og hvad dens fordele er. Men hvordan opretter man en holdingselskab i praktisk? Altså hvordan opretter man selv et holdingselskab og under det et driftselskab?  

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i hvert fald ind på skat og lave dit "holding ivs" som administrationsselskab over din "drift ivs", således at de kommer i en sambeskatningskreds.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Er det ikke kun nødvendigt, hvis man allerede ejer et driftselskab? Hvis man starter helt fra bunden, er det så ikke kun gennem virk.dk, hvor man opretter et IvS som holdingselskab eller skal det, som du skriver laves om til et administrationsselskab? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu skriver du at du er klar over fordelene- Forhåbentlig også over ulemperne så som øget administration - mere viden og arbejde med årsrapport og sambeskatning - egen erhvervskonto i banken koster let 2000 kr - lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset løn eller 0 omsætning også som omkostning normalt uanset du ofte kan kombinere. Regn med det koster ca 5000 kr at drive et selskab ekstra.

Skattemæssigt er der ikke en isoleret fordel, men har man flere drift selskaber og er mange ejere, tegner fordele sig tydeligere.

Meget mere om fordele og ulemper her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/aps-og-aps-med-holding-grundlag-og.html hvor du også kan se stiftelse beskrevet lidt nede og hvor du kan hente div. skabeloner

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)