Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmand til aps

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg ville gerne omlægge mit firma til et Aps, men er lidt i tvivl om hvordan med indskudet.

Jeg har læst det koster 50.000 kr. i anpartskapital enten som aktiver eller kontant

Her ville jeg gerne indskyde mit varelager på 300.000kr , som er ren værdi og betalt.

Hvordan gøres dette rent praktisk da jeg er tvivl om man kan anvende varelageret som dette.

Ville gerne blive lidt klog på hvad mulighederne er og om det bare er at kontakte en revisor og advokat også køre det der fra.

-

Ligeledes har jeg indskudt 130.000kr privat over de første 2 år af drift tiden som jeg gerne ville have igen med tiden.

Laver man et gældsbrev i aps som så mit firma skal betale tilbage med tiden, eller laver man det som anparter.. ??

På forhånd tak

Steen Lindblad

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Få fat i en advokat. Han kan lave en skattefri ombytning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja du omdanner, hvis alt som beskrevet - til ApS ved skattefri omdannelse som ikke kræver advokat men kræver en revisor der godkender værdierne - og så udskydes evt skat af overværdi i aktiver (har ikke betydning for et varelager som sådan) og goodwill - til UDSKUDT skat til senere

læs http://johnhannover.blogspot.dk/2016/12/omdanne-virksomhed.html som kan sige lidt om skattefri eller skattepligtig omdannelse er sagen for dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret  John

Jeg har fundet mig en lokal revisor til at hjælpe til med dette, 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)