Hej Aminofolket Jeg er igang med at udvikle et livingprodukt til den private forbruger. I den forbindelse er jeg i gang med at undersøge hvorvidt produktet skal sælges via egen distribution eller via forhandlere (Både online og fysiske butikker) Begge løsninger har fordele og ulemper. I den forbindelse er jeg i gang med at undersøge hvad markupen er igennem de forskellige kanaler. Jeg tænker at der er en del aminoer der har en fornemmelse af dette og måske kan gøre mig en lille smule klogere :-) Så hvis i kender markupen ved livstilsbutikker/design butikker når de sælger produkter fra andre producenter må I meget gerne byde ind i denne tråd. Jeg søger på følgende kanaler 1) Gennem fysiske butikker Produkterne fylder ca. ½m2 og er beregnet til at hænge på væggen. Et produkt vejer ca. 5 kg. På forhånd tak for hjælpen |
Rene Borup Jensen:Jeg søger på følgende kanaler
1) Gennem fysiske butikker
2) Gennem webshops - hvor webshoppen også står for distributionen
3) Gennem webshops - hvor vi som producent tilbyder dropshipping
Der findes ikke et korrekt eller et endeligt svar, dog er der nogle retningslinjer, som de fleste følger, fordi det kræver butikkerne som minimum. Så vær opmærksom på, at de oplyste satser er minimumssatser, nogle butikker, shops eller kæder kan kræve højere avancer.
1) Typisk 2,5-3
2) Typisk 2,5-3
3) Typisk 10-15%
En margin på 2,5-3 udregnes således.
Produktet koster 100 kr i indkøb for butikken eks moms. Dette beløb ganges med din margin, hvorefter du har udsalgsprisen inkl moms, dvs produktet ender med at stå til 250-300 kr i butikkerne/webshoppen