Fandt denne artikel, syntes den skulle læses, af flere....
Danskernes forbehold mod nethandel er efterhånden forsvundet. Nettet er blevet en distributionskanal, der nu er tæt på at udgøre 10 pct. af den samlede detailhandel, fremgår det af tal fra Foreningen for Distance- og Internethandel FDIH’s tidligere forventninger til den samlede nethandel lød på 20 mia., men de netop offentliggjorte tal fra PBS for 4 kvt. sammenholdt med FDIH’s beregninger, viser en samlet omsætning på ikke mindre end 22 mia. hos de danske internet butikker. Det svarer til en vækst på 35 pct. i forhold til 2006, eller næste 6 mia. kr. Væksten sker både på antallet af betalings-transaktioner, og på størrelsen af de enkelte transaktioner. De danske forbrugere køber altså oftere på nettet og for større beløb. "Det fortsatte boom i nethandlen viser, at danskernes forbehold mod nethandel er væk. Nettet er blevet en distributionskanal der nu er tæt på at udgøre 10 pct. af den samlede detailhandel. Som virksomhed er man nødt til at forholde sig seriøst til hvordan man udnytter det potentiale der ligger på nettet," siger Per Rasmussen – bestyrelsesmedlem af FDIH og direktør i konsulentvirksomheden eCapacity. 83% af alle danskere anvender i dag nettet fra hjemmet, og 7 ud af 10 bruger nettet til at handle. Adfærden hos de danske forbrugere har ændret sig i løbet af de sidste 3 år, således at det nu er bekvemmeligheden, der er den primære årsag til, at forbrugerne vælger at handle på nettet. "Det er en adfærd, der er med til at styrke væksten i nethandlen, og vores vurdering er at væksten fortsætter i 2008, således at vi når tæt på en omsætning på 30 mia. på nettet i 2008," siger direktør for FDIH Morten Kamper.
Skreven Af Sonny Wichmann fra http://www.business.dk/article/20080122/detail/80122179/
|
Ja, danskernes brug af nettet indtager ret mange førstepladser. Læs evt. http://www.oza.dk/danskerne-bruger-internettet-mest-52.htm