Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg betale kørsel til min medarbejder?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Fra  Rene omgivelser Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer,

Som overskriften siger; Skal jeg betale kørsel til min medarbejder, når min medarbejder kører i egen private bil?
Jeg har en rengøringsvirksomhed og skal udvide i ny by. Det betyder at jeg skal ansætte.
Men hvordan foregår kørsel?
Personen vil skulle køre dagligt i egen bil fra ejendom til ejendom.
Skal medarbejderen registrere kørsel og jeg så udbetaler pr kørt kilometer eller skal dette tal oplyses SKAT og bruges som kørselsfradrag, så jeg ikke skal betale for medarbejderens kørsel?
Hjælp - Hvordan gør jeg?

God dag,
Venligst,
Regitze Larsen
Indehaver - Rene omgivelser
Www.reneomgivelser.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du følger overenskomst så er svar ja.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke betale for medarbejderens kørsel i egen bil, men omvendt er medarbejderen heller ikke pligtig til at benytte egen bil.

Det er derfor et aftalepunkt, som er vigtigt at få på plads for begge parter.

Hvis du benytter statens takster kan du, skattefrit for medarbejderen, udbetale maks 3,56 pr. km for de første 20.000 km pr. kalenderår. Herefter falder taksten til maks. 1,93 pr. km.

Du behøver ikke følge statens takster. Betaler du mere, vil hele betalingen blive skattepligtig for medarbejderen. Det er derfor ikke særlig sædvanligt at betale højere satser end statens takster.

I din branche er det imidlertid ikke usædvanligt at aftale en lavere sats. Det er en forhandling mellem dig og medarbejderen.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bør aftales præcis hvordan det gøres. Det er normalt at man bliver godtgjort for den kørsel man har i egen bil, og selv om det er normen i de fleste danske virksomheder at man udbetaler maks. satsen, så er det ikke et krav. Specielt i det offentlige er det normalt at bruge den lave sats på 1,95 kr/km fra starten af. Bemærk at hvis det er under halvdelen af maks beløbet, så kan det typisk bedre betale sig at få et skattefradrag til den høje sats istedet.

Husk at få dem til at føre kørebog i begge tilfælde, så der ikke kommer ballade med SKAT!

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias G:
Bemærk at hvis det er under halvdelen af maks beløbet, så kan det typisk bedre betale sig at få et skattefradrag til den høje sats istedet.
den er jeg ikke med på Tobias - for skattefradrag hvis ikke arbejdsgiver betaler - er jo i befordringsfradrag 

Man kan ikke som ansat få fradrag som kørselsfradrags satserne hvis ikke arbejdsgiver betaler. Det er så efter reglerne for befordringsfradrag

Halv kørselsgodtgørelse skattefrit = 3,53/2 = 1,76 kr i lommen fra km nr 1

Befordring 0,97 i fradrag har en værdi efter skat på ca 0,40 øre (og ikke for første 24 km som jeg husker det)

Jeg ville ikke bytte 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)