Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Woocommerce webshop ejere, hvor får I jeres kundeforståelse fra?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg var til E-handel Danmark i sidste uge i Århus, arrangeret af FDIH.

Ud over at det generelt var et rigtig godt arrangement, så var Jesper Hvejsel fra Firtal der også og holde et indlæg med titel "E-commerce - Nu og fremtiden" hvor han blandt andet snakkede en hel del om hvordan de i Firtal opnår en dybere forståelse af deres kunder.

Da han så begyndte at fremvise eksempler på hvordan de udregner customer retention, customer lifetime value, customer velocity mv. sad jeg med åben mund og blev blæst fuldstændig bagover.

Ikke så meget over deres tal eller eksempler, men mere over den tilsyneladende meget dybe forretningsforståelse som de har i deres butik.

Når jeg så skæver over til vores egen rapportering i Woocommerce samt vores data i Google Analytics må jeg bare konstatere at vi ikke aner en kæft om vores kunder sammenlignet med ovenstående.

Så, alle jer der driver Woocommerce webshops..

Hvordan opnår I en bedre forståelse af jeres kunders adfærd og hvordan bruger I denne information til at få en bedre forretningsforståelse?

Hvordan måler I - for eksempel - first time buyers, customer lifetime value, eller churn?

Vores webshop er ca. fem år gammel,  og vi har hele vores ordre samt kundehistorik liggende, så alle rådata har vi for såvidt tilgængelige. Men vi mangler et system eller lign. der kan strukturere denne data for os. Vi har naturligvis også adgang til Google Analytics, men jeg savner et mere kundebaseret udgangspunkt.

Hvis nogen af jer kender til at et system man kan smide den slags ind i og få noget meningsfyldt ud af hører jeg meget gerne fra jer.

Mvh. Lars

Mvh. Lars

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du skal studere analytics lidt da det er stort og det ville blive en hel roman :)
Men du kunne også rode lidt med denne her som er simple og faktisk optager dine kunder.
https://www.hotjar.com/

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Når jeg så skæver over til vores egen rapportering i Woocommerce samt vores data i Google Analytics må jeg bare konstatere at vi ikke aner en kæft om vores kunder sammenlignet med ovenstående.

Ja, Google Analytics kan ret mange ting, men det kræver, at I har sat det korrekt op, og I ved, hvad I skal kigge efter. Det er en hel videnskab i sig selv. Personligt ville jeg nok prøve en service af, hvor andre vælger, hvad der er relevant date for dig. Der findes vist en del på markedet. Jeg ved, at Mimer er udviklet af et dansk webbureau. Du kan prøve det her.

Det er ikke, fordi jeg har noget med dem at gøre, men jeg tænker, at det måske er noget, som du kan bruge. Jeg vil selv prøve dem på mine affiliate hjemmesider, så jeg kan få noget god konkret data, uden at jeg skal sætte mig for meget ind i det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)