Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af snack-produkt i hjemmet - må man det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone har en idé til et nyt sundt snack-produkt. Det er tanken at lave 100-1000 stykker, prøve at sample dem til potentielle kunder og i sidste ende sælge dem.

Men hvad er kravene egentlig til at producere sådan en snack i hjemmet? Snack’en vil blive produceret i et særskilt køkken (altså ikke vores eget private), der ligger på én af etagerne i vores private hus. Køkkenet, snacken skal produceres i, er et nyere køkken, men ellers adskiller det sig ikke fra et normalt køkken. Vi forestiller os også, at snack’en pakkes fra dette køkken. Snack’ er i størrelse og form lidt som en chokoladebar.

Mit spørgsmål, som jeg håber, mine fellow amino’er kan hjælpe med, går på, om vi overhovedet må producere en sådan snack under forholdene beskrevet. Altså:

  • Må vi producere i vores eget (særskilte) køkken?
  • Hvis nej: Hvad skal der til for, at vi må producere fødevarer på vores hjemmeadresse?

Jeg har søgt på Fødevarestyrelsens hjemmeside og været igennem deres guides – resultatet heraf er, at virksomheden skal registreres, og det er jo fint nok, men informationen bliver ikke rigtigt dybere end det. Så mit spørgsmål går altså mere konkret på, hvad der skal til for at kunne producere den omtalte snack hjemme: Fx specielt udstyr, specielt lokale, specielle maskiner etc.

Alt godt.

/Lasse

Tilmeldt 18. May 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)