Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med økonomisk sikkerhed som deltids iværksætter?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg startede sidste år mit nye koncept "Walk in akupunktur", hvor jeg lejer mig ind hos en frisør et par dage om ugen, hvor jeg så behandler med akupunktur i salonen. Jeg har ikke mulighed for at gå all in på fuld tid, idet jeg jo har økonomiske forpligtelser som hus, bil osv. Derfor arbejder jeg de andre dage som vikar på forskellige bosteder. Det er ikke fast job med faste timer, men det svinger fra uge til uge. Jeg går således med både livrem og seler, og det synes jeg selv er en fornuftig måde at starte op på. Efterhånden som forretningen bliver større, trapper jeg ned på lønarbejde. Tænker vi er flere der går i gang på denne måde. MEN.... det er stort set umulig at sikre sig økonomisk ved hjælp af medlemskab af a-kasse. Denne vil kun udbetale hvis forretningen afvikles helt. Men jeg vil jo ikke lukke biksen helt, hvis jeg i en periode ikke har deltidsjob. Men jeg kan da få et seriøst økonomisk problem hvis jeg mister mit lønarbejder job. Er der nogen som kender dette problem, og hvad har i valgt at gøre? Indtil videre er jeg medlem af en a-kasse, men føler faktisk det er penge ud af vinduet. 

Håber på lidt sparring her :-) 

Med venlig hilsen

Ulla Nørgaard

Walk in akupunktur

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det er nu, så er du jo ikke fuldtids beskæftiget og har jo allerede af den grund næppe fulde dagpenge ved arbejdsløshed. Hvis det er tilfældet, så burde der være mulighed for at få a kassen til at acceptere du har bi-beskæftigelses CPR - Det er langt fra nemt at få accept på deltid, men det at du driver det sammen med din nuværende beskæftigelse rent tidsmæssig kunne åbne muligheden

Ellers har du ret, du kan ikke drive noget der ikke kan holdes helt uden for alm arbejdstid og få dagpenge samtidigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med på det du fortæller, og a-kassen er også enig med mig i at jeg ialt arbejder fuldtid, men problemet er at de kun tæller timer ENTEN fra lønarbejde ELLER selvstændig virksomhed. Og der kan jeg ikke opretholde min dagpenge berettigelse. Jeg ville også være helt tilfreds med at være sikret deltids hvis lønarbejdet slipper op de dage hvor jeg ikke er i min virksomhed. Men det lader sig ikke gøre uden jeg lukker helt. Kunne godt tænke mig at høre hvad andre gør. Eller satser vi bare på at det går? Sådan gør jeg nu ihvertfald.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)