Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn med tilbagevirkende kraft.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Gudbjerg
Tilmeldt 12. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Fra  Rugballegård v/Jesper Fog Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoér

Vi står i den situation at min kone er familiesammenført med mig. Da reglerne vedr, permanent opholdstilladelse skifter hele tiden , er vi løbet ind i et lille problem. Min kone har ikke sparet timer sammen,da der var andre regler for bare 2 år siden.

De nuværende regler siger som følger: Man skal have været i ordinær fuldtidsbeskæftigelse eller udøvet selvstændig erhvervsvirksomhed i mindst 2 år og 6 måneder inden for de sidste 3 år.

Mit spørgsmål er som følger. Hvis man nu antager for eksemplets skyld at min kone har arbejdet for mig i min virksomhed de sidste 3 år uden at få løn, men ”bare opsparet timer” kan man da udbetale løn med tilbagevirkende kraft. Selvfølgelig med div. am bidrag mm. Og hvordan gør man rent praktisk med selvangivelse mm ?

Eller skal det hele regnes ind i dette års regnskab ? Også evt. en revisor erklæring for timerne.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om du kan gå 3 år tilbage, men du kan prøve, der sker ikke noget ved at prøve.

Du skal først reg som arbejdsgiver, gå ind i virk.dk vælg æmdre skriv crr nr gå ned og reg dig for skat am og atp og ferie, prøv om du kan få den til at gælde 3 år tilbage

vis ikke så er det bare surt.

Sku det lykkes skal din årsopg for 3 år skal ændres, og der skal indberettes løn.

Fra Gudbjerg
Tilmeldt 12. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Fra  Rugballegård v/Jesper Fog Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det vil jeg prøve.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du kan gøre noget med 3 år tilbage løn angivelse er let. Få fat i en der kan styre det lidt. Du skal jo så også ændre regnskab 3 år tilbage for virksomheden og skatteangive for din samlever OG om hun så falder ind under samarbejdende ægtefælle/samlever osv tør jeg heller ikke sige. 

Endeligt er jeg langt fra sikker på at de timer hun dermed for 3 år siden har optjent bare godkendes i forbindelse med opholdstilladelse, ved en lønkørsel fra dig som samlever for 3 år siden.

Jeg kan sagtens forstå, hvis du mener hun rent faktisk har udført arbejdet at det var godt at få bevist timerne, men jeg er bange for du tager en masse besvær, som i sidste ende slet ikke fører til godkendelse af den myndighed du har brug for (udlændinge et eller andet) og i stedet fører til en masse problem med skattemyndighederne.

Er der ikke nogen i udlændinge myndigheden (eller hvad de hedder) der kan rådgive dig her? Hvis du forklarer, at hun rent praktisk HAR arbejdet så og så, og om det hjælper dig hvis du kan få det indberettet korrekt i skat - inden du roder med det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Ægteskab uden Grænser. De har eller kan finde de fornødne eksperter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)