Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hack til at skabe trafik - Men hvordan profiterer jeg på det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har opdaget en ret tids- og omkostningsfri metode til at lave Wordpress hjemmesider som automatisk efterhånden trækker pæne mængder af organiske besøgende til sig fra Google uden nogen form for markedsføring, inkl. SEO. Jeg kan ikke tage æren af at have fundet på metoden, men kan blot konstatere den virker.

Wordpress hjemmesiden består kun af én unik artikel, som jeg så har et WP plugin til at duplikere med små ændringer, så plugin'et hver dag publicerer nye artikler automatisk. 

Jeg indtastede 3.000 søgeord i pluginnet, som den skulle implementere i artiklerne, og satte den så i gang. Herefter må jeg indrømme jeg glemte alt om sitet, da det også blot var et langsigtet eksperiment.

Et år er gået, og nu kan jeg se i Google search console at sitet har 3.000 artikler indekseret og modtager over 1.000 besøgende fra Google hver måned. Besøgstallet er stadig stigende, også selvom den sidste artikel blev publiceret for godt 8 måneder siden.

Filosofien bag, er at bruge en masse søgeord med lav konkurrence i Google. Faktisk næsten til ingen konkurrence, hvilket ikke giver Google meget andet valg, end at placere mit site højt i Google på disse søgeord i mangel af bedre. Naturligt nok er der heller ikke mange der søger på disse søgeord. Derfor skal der også mange søgeord til før man kan se et ordentligt resultat.

Mit spørgsmål er nu bare, hvordan kan jeg profitere på denne trafik?

Trafikken er meget relevant for nichen, da alle søgeord er relevante longtail søgeord inden for nichen mit site handler om. Men fordi det er 99% duplicate content mit site består af, er jeg meget i tvivl om hvordan jeg kan profitere fra denne trafik. 

Adsense er vist ikke en mulighed, da deres politik ikke tillader duplicate content sider, så vidt jeg ved...

Affiliate.. måske tager jeg fejl, men kan ikke forestille mig nogle firmaer ønsker at være repræsenteret på et sådan site som mit.

Derfor... hvis nogen har en idé til hvordan man kan tjene penge på denne trafik, så lytter jeg med store ører. Smile


Ditto

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for et plugin? :)

- Du kunne vel lave mere ud af det med nogle indgående links?

Ellers kan du jo bare bruge Adsense og profitere på dét?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også det er adsense du skal have fat i, men jeg tror du overvurderer hvor meget det har af værdi. Priserne på click svinger meget men jeg tror ofte det ligger omkring 1-2kr. per click og man har ca 1,6click per 100 views. Der er måske også (de sagde de ville åbne igen) cpm reklamer der typisk betaler 2-3$ per 1000 views. Så kan man jo sætte et større antal reklamer på siden. Men jeg tror ikke der er andre der vil afregne med dig end google, det er du for lille til. 1000 besøg er altså ikke så meget, men hvis de kigger på 100 sider hver så begynder det at hjælpe.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Källstrøm:

Hvad er det for et plugin? :)

- Du kunne vel lave mere ud af det med nogle indgående links?

Ellers kan du jo bare bruge Adsense og profitere på dét?

Det er et autoblogging plugin.

Jeg kunne godt bruge tid på at skabe links, men min idé at at skabe flere lignende sider, som kan passe sig selv passivt, uden jeg skal bruge tid og kræfter på dem.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Jeg tror også det er adsense du skal have fat i, men jeg tror du overvurderer hvor meget det har af værdi. Priserne på click svinger meget men jeg tror ofte det ligger omkring 1-2kr. per click og man har ca 1,6click per 100 views. Der er måske også (de sagde de ville åbne igen) cpm reklamer der typisk betaler 2-3$ per 1000 views. Så kan man jo sætte et større antal reklamer på siden. Men jeg tror ikke der er andre der vil afregne med dig end google, det er du for lille til. 1000 besøg er altså ikke så meget, men hvis de kigger på 100 sider hver så begynder det at hjælpe.

Som jeg kan læse rundt omkring på nettet, så er Google ikke glad for duplicate content sammen med Adsense, så den chance er jeg ikke sikker på er værd at tage.

Og ja, 1000 besøg er ikke meget værd i forhold til adsense, så jeg skulle lave mange flere lignende sider på autopilot, hvis det var.

 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker men jeg tror du forveksler Google adsense regler med reglerne for Google search ranking. Jeg tror godt du må sætte deres reklamer på. Det undrer mig dog at du siger du får de besøgende fra google for så tyder det vel ikke på at ser dit site som dublicate content?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mr. A,

Det er korrekt at det er reglerne for Google webmaster guidelines som siger det, men samtidig siger reglerne også vi som publishers der benytter Adsense, skal følge webmaster guidelines. 

Du kan evt. læse mere her:
https://support.google.com/adsense/answer/1348737?hl=en

Omkring det at jeg får besøgende fra Google, selvom min side er 99% duplicate content, så er det helt normalt. Det betyder bare som jeg skrev tidligere, at Google ikke har bedre indhold at placere i deres søgemaskine på de valgte søgeord der ranker. Og det er det jeg udnytter.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 12. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Fra  24dage Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det var mig ville jeg nok bruge et andet annocerings netværk og hælder en håndfuld bannere på hver side.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, det kan jo aldrig gå værre med Google Adwords end at du får lukket din konto. Hvis du opretter en konto i et andet navn end dit eget eller i et familiemedlems navn, kan du stadig beholde din egen konto, hvis du skal bruge den til noget andet.

Med hensyn til affiliate undervurderer du muligvis hvor meget et pænt tema og god opsætning kan gøre. Med et professionelt tema kan du meget let fjerne fokus fra at selve teksten er næsten den samme, da de fleste intuitivt har stor tillid til et pænt site med flotte billeder på forsiden.

Endelig ville jeg bestemt overveje at udvide strategien med indgående links. Det er jo ikke svært at skaffe 10-15 linkende domæner til hvert site, og hvis det kan øge antallet af besøg betydeligt (og muligvis udsætte tidspunktet for deindeksering) så kan det være en ganske god forretning.

Hvis du har lyst til at køre et par fælles testprojekter, hvor du sætter autobloggen op, jeg laver links, og vi deler en eventuel indtægt, så smid en PB.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)