Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man opstille en pavillion på sin grund og leje den ud som værelse med køkken og bad?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.
Vi har tidligere lejet vores hus ud i et år  mens jeg var i udlandet og fik et pænt overskud på det.
Nu er vi tilbage i Danmark  og bor i huset igen. Vi leder efter et større hus og planen er at leje det gamle ud igen.
På grunden ligger et  skur der er i så ringe stand at det skal rives  Og så tænkte jeg om ikke det var en ude at sætte noget i denne her stil op, og leje det ud på airBNB  som et værelse med køkken, bad og toilet  (http://www.dba.dk/beboelsesvogn-saelger-mit-d/id-1031510850/)....
Så  kunne jeg få lidt mere ind i lejeindtægt også.
Hele humlen er, at der ikke  må ligge mere end en juridisk boligenhed på min grund. 
Men hvis jeg lejer et anneks ud er det vel det samme som at leje et værelse ud?
Ligger du inde med  et god svar, eller ved du lige hvor jeg kan finde det, vil jeg være meget taknemlig for et svar.
Med venlig hilsen
essalj
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ja vist - Det eneste du skal have er tilladelse til er at opsætte anneks i den m2 størrelse - Byggetilladelse fra kommunen. Så er det et anneks og kan lejes ud som alt andet i dit hus med alt jeg ved. Vent evt på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Den annonce du henviser til i DBA drejer sig om en beboelsesvogn som har været opstillet medens man som selvbygger opførte en villa. Der er således ikke tale om tilbygning til eksisterende byggeri som hos dig.

Man kan se på billederne, at der er både vand, kloak og el installeret og det koster mellem kr. 75.000 - kr. 100.000 at installere hvis du anvender fremmed arbejdskraft.  DBA manden har sikkert udført disse arbejder selv.

Hvis du skal opnå byggetilladelse til at opføre et anneks til dit hus, vil der blive set på udnyttelsesgraden: hvor meget er der bygget i m2 og hvor meget er der så tilbage i m2 til at opføre dit anneks efter gældende lokalplan. Endvidere skal bygningsreglementet overholdes både med isolering o.s.v.

Det løber hurtigt op fordi du ikke bare kan købe en færdig beboelsesvogn hvis det er en bygning som skal blive stående.

Det kan også være tvivlsomt om værdien af dit hus forøges med et beløb som mindst svarer til din udgift ved opførelsen af annekset.

Du skal tænke dig rigtig godt om og undersøge de forhold jeg omtaler inden du kaster dig ud i noget som helst.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 11. Feb 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har selv placeret et komplet anneks på min parcelhus grund. Det bliver lejet ud til en student som bor der fast.

Så vidt jeg ved er der ingen problemer i. Annekset er sat op efter vi har fået byggetilladelse til det.

Vores anneks er et komplet modul som bliver løftet på plads. Det behøves ikke at være en dyr løsning.

www.sako-udehuse.com lave komplet huse løftet med kranvogn på plads. Vores er 15 m2.

Vh Sander

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)