Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opkrævning pga dobbeltindbetaling til lukket firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

 

jeg vil lige høre jeres mening om den her sag:

*  fra ca 2008 til 2015 havde jeg et personligt ejet tømrer firma.

*  marts 2014 udfører jeg arbejde hos kunde via deres forsikring på ca 15.000,- som kunden indbetaler

*  oktober 2015 nogle måneder efter jeg har lukket mit firma - og 1,5 år efter at jeg har udført og modtaget penge fra kunden modtager jeg ca 15.000,- fra forsikringen

*  og i den periode før under og efter lukning af firma er der en hel del overførsler frem og tilbage så det tænker jeg ikke mere over.

* nu februar 2017 modtager jeg så en opkrævning fra forsikringsselvskabet om at der har været en dobbelt udbetaling og de ønsker at jeg nu indbetaler de ca 15.000.- tilbage

 

- jeg kan se at der er sket en dobbelt indbetaling men at der fra første udbetaling og til nu er gået ca 3 år og min firma lukket ned i mellemtiden.

 

* kan forsikringsselvskabet gøre krav på de penge ?

 

er lidt fortvivlet da jeg selv tænker at hvis det havde været mit lille tømrer firma havde jeg helt sikkert ikke sendt en regning til en kunde 3 år efter (faktisk slet ikke indbetalt 2 gang).

 

vh

morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

vent på andre - for ja der er en normal forældelse på 3 år men samtidigt har du jo klart modtaget en betaling du lige så klart burde have reageret på som uretmæssig. Man kan jo ikke bare bogføre en betaling hvis ikke man har et tilgodehavende rent faktisk - så det kræver jo en ret alvorlig fejl at kunne bogføre det overhovedet

Du skriver så også at du i oktober 2015 modtager de ca 15.000 og det er jo i alle fald ikke 3 år og så er der jo ikke noget at diskutere som jeg ser det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig med John. Beløbet er ikke forældet, ligesom trådstarter burde have opdaget at han ikke var berettiget til beløbet i forbindelse med bogføringen.

Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :

.. som jeg husker blev sidste indbetaling slet ikke bogført da den kom nogle måneder efter at mit firma var lukket ned og i den periode var der lidt kaos. Så der bare en check til mig som privat person og tænkte at det var afslutning for perioden med forsikringer - og firmaet gik ikke konkurs men det er godt nok lang tid efter at 🤔

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der sker jo fejl alle steder, også hos forsikringsselskaber. Men det korte af det lange, er at du har modtaget betaling 2 gange. Og mon ikke du inderst inde godt vidste at det var forkert, men tænkte "går den så går den" men det gjorde den så ikke, så få nu bare betalt de penge tilbage og kom videre.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sådan:

.. som jeg husker blev sidste indbetaling slet ikke bogført da den kom nogle måneder efter at mit firma var lukket ned og i den periode var der lidt kaos. Så der bare en check til mig som privat person og tænkte at det var afslutning for perioden med forsikringer - og firmaet gik ikke konkurs men det er godt nok lang tid efter at 🤔

Dette ændrer intet.

Som tidligere svaret, så er det ikke dine penge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)