Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg en medstifter.. Den rette.. (Programmør)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg søger råd, fra alle jer iværksættere med en masse erfaring og generel viden. 

Jeg skal bruge en medstifter, med erfaring og evner indenfor programmering, til at starte min virksomhed

Har i erfaringer på at finde en medstifter eller bare et råd. 

Hvilket medie eller hvilken tilgang skal jeg have. 

Ind til videre har jeg prøvet mig frem på worksome og facebook. cofounderlab tilbyder ikke de rette muligheder i mit område, og alt ligner en kabale som ikke går op lige foreløbigt.

Med venlig hilsen 

Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Programmører er i virkelig høj kurs, og de fleste har oplevet sådanne forespørgsler mange gange før. 

"Partnerskab" med masser af gratis interessetimer i starten, hvor man arbejder på en anden persons projekt, er altså ikke særlig fristende. Det KAN måske lade sig gøre hvis du møder den rette, kemien er i orden og i begge kan se præcis de samme muligheder, men det ender sjældent ud i noget seriøst når man søger efter en partner på denne måde.

Ansæt hellere en billig freelancer i starten, og hold dit produkt så simpelt som muligt. Når du så har fået proof of concept og har en omsætning, bliver det straks mere interessant for en potentiel partner at træde ind i projektet. 

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv at lave et resume af din ide beskrivelse også smid lortet op på programmerings gruppen på G+

Du kunne evt. skrive Help wanted!

Sådan fandt jeg min indiske programmør (som jeg er ved at starte op sammen med)

mvh.

Lurks 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej @lurks. 

Kan du beskrive nærmere, hvordan jeg finder denne gruppe. 

Kan ikke finde den nemlig. 

Mvh 

Kasper

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper

Jeg har selv lige været ude og søge en dygtig udvikler, og jeg var så heldig, at jeg fandt en SUPER DYGTIG en. Hvad gjorde jeg? Jo, jeg vil hjertens gerne give dig et par tips her, som du kan se, om du kan bruge. Opbygning, tilgang, adfærd og meget andet:

Meget af det handler om at gøre det forberende arbejde. En super dygtig programmør, som er mere udadvendt end blot at sidde i kælderen, får utrolig mange tilbud og henvendelser fra iværksættere med en idé, som de skal have udviklet, eftersom de ikke selv evner det. Det er som med journalister; der skal noget HELT unikt til, før de hopper på vognen og køber den. 

Derfor skal du være unik. Hvad gjorde jeg? Jo, jeg brugte et par måneder med en prototype, hvor jeg fik testet markedet, lavet proof-of-business og proof-of-concept. Dette gør det mere attraktivt for en udvikler, eftersom jeg fik flere end 100 henvendelser. Jeg beviste altså, at der var noget mere end blot en idé. På papiret kunne jeg intet. 17 år, igangværende studerende, ingen erfaring, forudsætningsløs. Men jeg beviste min idé, og det betyder noget. Derfor havde jeg allerede et par kunder og gode aftaler i baglommen, da jeg søgte en programmør. 

Da jeg så besluttede mig for at gå all-in i søgningen efter en dygtig udvikler, så gik jeg på Facebook i div. grupper og lavede et opslag, der sparkede RØV - i al ydmyghed. Jeg lod energien stråle ud af mine skrevne ord, så alle, der læste med, kunne fornemme energien, potentialet, motivationen og skabetrangen. Det fungerede som madding, hvor udviklerne var den kæmpe laks, du vil fange. Hvad bidrager du med? Jeg var MEGET konkret på, hvilke opgaver jeg ville varetage og kunne finde ude, samt hvilke opgaver jeg ikke evnede, som en udvikler skulle tage sig af. 

Ydermere skal du have ydmyghed med. Ideen er intet. 0. I hvert fald meget sjældent noget værd. Du skal være skarp på, hvad du kommer med. Nogle har den tilgang, at en udvikler "bare lige" skal udvikle en app, og så han den pågældende udvikler få 10-15%. Forget it. Ydmyghed, ydmyghed, ydmyghed, men tro på dig selv og det, som du kommer med. Tag dig tid og vælg den rigtige. Hvis du bader i henvendelser, som jeg gjorde, så ved du, at du har fat i noget; ikke sagt, at det lykkedes, men at du kan præsentere din idé og dig selv på en præsentabel måde, der er attraktivt (ikke seksuelt, men forretningsmæssigt Cool

Andre, som jeg kender, tog simpelthen en dag på LinkedIN, hvor de fandt ALLE programmøre inden for en vis radius, hvorefter de skrev til dem til nogle bed på. Det viser gåpåmod, hvis du spørger mig, og det er også en mulighed... op til dig. 

Men det vigtigste er, at du har mere at komme med end ideen. Kapital? Allerede omsætning? Evner? Erfaringer?

.....

Jeg håber, du kunne bruge det til noget. Det var lige kort opsummeret, hvordan jeg gjorde; men den er længere, meget længere. Brug din stemme: Persuosion, Persuosion, Persuosion, Persuosion, Persuosion...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)