Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App Udvikler med genial ide!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg hedder Lasse og er App Udvikler.

Det seneste år, har jeg gået med en ide inden for løb, som jeg er ret sikker på vil revolutionere måden vi løber på.

De folk som jeg har fortalt om ideen har synes det var genialt. 

Jeg har tænkt alt igennem, lavet mock-up og er igang med at skrive en businessplan, samt lave budget

Problemet er at jeg ikke har muligheden for gå fuldtid på ideen uden løn i den tid det nu tager at udvikle appen. 

Jeg tænker også at det skal gøres ordenligt første gang, hvis det endelig skal være (f.eks. at have råd til prof. logodesign + konverting af mock-ups, lave en video til markedsføringFacebook etc.)

Jeg har et setup, som en investor uden tvivl vil synes godt om.

Mit spørgsmål går nu på hvordan jeg bedst muligt kommer ud til en investor, som kunne have interesse i at investere i min ide?

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Kallesøe:

Problemet er at jeg ikke har muligheden for gå fuldtid på ideen uden løn i den tid det nu tager at udvikle appen. 

Så gå deltid - brug et par timer om dagen og lav en prototype du kan vise potentielle investorer.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kallesøe:

Mit spørgsmål går nu på hvordan jeg bedst muligt kommer ud til en investor, som kunne have interesse i at investere i min ide?

Hej Lasse

Hvor meget søger du?

Jeg syntes du skal overveje:

 - Find et par business angels som vil gå sammen og hjælpe dig igang. Tag et kig på http://dvca.dk og deltag i nogle af deres pitch-arrangementer. Der bliver holdt et i næste uge i Founders House, det er dog fuldt booket pt, men du er velkommen til at komme forbi og se hvordan formatet er. (sig til, så finder jeg detaljerne til dig)

 - Tag et kig på nogle af de nordiske seed fonde, fx https://www.seedcapital.dk/

 - Søg en lille (<500k) Innobooster. Sig til hvis du har brug for en snak omkring hvordan.

Rent praktisk så overvej om investeringen skal ske som et konvertibelt lån, se mere her: http://edisonlaw.dk/ultimative-guide-founders-convertible-notes/

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville uden tvivl lave en version med kun lige nok funktioner til at app'en vil være brugbar, et såkaldt minimum viable product, og så begynde at promote den i fora for løbere, løbeklubber etc. Og det kan du sagtens gøre uden at sige op, hvis det altså ikke strider mod din ansættelseskontrakt.

Der er flere fordele ved denne tilgang. Du får bekræftet at din ide er genial (eller får afkræftet det), inden der er smidt flere hundrede tusinde i det. Det bliver langt nemmere at overbevise investorer hvis du har brugere. Du får mulighed for at få feedback fra brugere mens app'en stadig er i udvikling, de færreste rammer 100% rigtigt i første release. Du går ikke all-in før det er nødvendigt.

Generelt er investorer ikke vilde med at finansiere løn til stiftere i opstartsperioden før konceptet er bekræftet med brugere. Og jo længere du kan komme på egen hånd, jo mindre ejerandel skal du typisk give afkald på til investorer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)