Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det import? - Eller kan det være i en PMV?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 23. May 15
Indlæg ialt: 1
Fra  LiveNLearn Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt kig på en webshop, der sælger produktnøgler til PC-spil.

Deres leverandør sidder i USA.

Jeg har lige for tiden en PMV (privatejet mindre virksomhed), uden megen gang i. 

Webshoppen er helt nystartet, så der er ikke meget gang i salget, men den har potentiale. 

Spørgsmål: Hvis jeg overtager webshoppen, kan jeg så fortsat køre min virksomhed som PMV? '

Eller, det tæller vel som import, når man køber produktnøglerne i USA?  - Udbyder af webshoppen mener, at det ikke tæller, når produktet er digitalt???

Når man importerer, skal man være momspligtig, så vidt jeg har forstået?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Merete Fuglsang:

Jeg har lidt kig på en webshop, der sælger produktnøgler til PC-spil.

Deres leverandør sidder i USA.

Jeg har lige for tiden en PMV (privatejet mindre virksomhed), uden megen gang i. 

Webshoppen er helt nystartet, så der er ikke meget gang i salget, men den har potentiale. 

Spørgsmål: Hvis jeg overtager webshoppen, kan jeg så fortsat køre min virksomhed som PMV? '

Eller, det tæller vel som import, når man køber produktnøglerne i USA?  - Udbyder af webshoppen mener, at det ikke tæller, når produktet er digitalt???

Når man importerer, skal man være momspligtig, så vidt jeg har forstået?

Man kan ikke være importregistreret når man er PMV, der skal det (hvis jeg husker rigtigt) være en Enkeltmandsvirksomhed.

Nej, man kan godt være importørregistret og ikke momsregistreret. Det er 50.000 kr. og 12-måneders-reglen der gælder for momspligten.

Jeg fandt: http://www.amino.dk/forums/t/268231.aspx og der skriver Jesper_nl at man ikke skal være importregistreret når det kun er ydelser. Hvor det står i loven har jeg ikke fundet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Import og eksportregistrering er alene for varer der skal gennem tolden
Dit problem i PMV er et andet, for du må ikke importere ydelser fra uden for EU uden at være momsregistreret, og det kan du jo ikke være i et PMV

Grunden er, at erhversmæssig import SKAL indrapportere og i mange fald betale ipmportmoms (nemlig hvis ydelsen bruges til en ikke momspligtig aktivitet - tænk eks tandlæge som ikke er momspligtig)

Alle der importerer ydelser importmæssigt skal derfor være momsregistrerede for at kunne kunne indberette importmoms korrekt.

I dit fald vil salger så være momspligtigt og så koster momsen dig ikke noget

pas på ned "produktnøgler" som i en del fald ikke er fuldt lovlige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Grunden er, at erhversmæssig import SKAL indrapportere og i mange fald betale ipmportmoms (nemlig hvis ydelsen bruges til en ikke momspligtig aktivitet - tænk eks tandlæge som ikke er momspligtig)

Henvisning til lov og andet der underbygger din påstand om at man SKAL være det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke tid Frederik - du må evt læse bogen om moms fra regnskabsskole eller google - jeg kan ikke sidde her og i alle svar referere til lov  - selvom det var rart - google erhvervsmæssig import af ydelser og du vil givet finde det

Det ligger i at enhver erhversmæssig import skal momsindberettes - Er du momsfri (ex tandlæge) så sker moms ved import af varer via tolden - er det ydelser, så går de ikke via told og så kan man jo ikke erhvervsmssæig (som afgiftespligtig som ikke er samme som momspligtig) komme til at betale importmoms og det skal man, uden at være momsregistreret

At drive momsfri virksomhed undtager jo ikke en for at betale moms af import eller køb i DK eller EU af ydelser - og erhvervmæssig import betyder helt samme for uden for EU 
Det er årsagen til at mange der driver momsfri virksomhed undlader at købe ydelser fra uden for EU

I mit blogindlæg henviser jeg bla.a. til Beierholm revision som på side 5 nederst i http://www.beierholm.dk/fileadmin/user_upload/pdf/skat/2013/2013_Moms_handel_med_udlandet__150413.pdf  skriver

 Hvis momsfri virksomheder køber ydelser omfattet af hovedreglen, har de pligt til at lade sig momsregistrere for at afregne momsen af købet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Godt så er vi enige.

Man kan godt være importregistreret uden at være momsregistreret.
Det betyder bare at man skal betale momsen, i stedet for at den "går i nul" på momsangivelsen.

Jeg kan godt se at det bliver et problem, når ydelsen ikke fysisk kommer igennem en told (og derved indberettet til skat) og at man så derfor skal momsregistreres for at kunne indberette momsen (når der nu ikke er en anden måde at komme til at betale den på) ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Godt så er vi enige.

Man kan godt være importregistreret uden at være momsregistreret.
Det betyder bare at man skal betale momsen, i stedet for at den "går i nul" på momsangivelsen.

Jeg kan godt se at det bliver et problem, når ydelsen ikke fysisk kommer igennem en told (og derved indberettet til skat) og at man så derfor skal momsregistreres for at kunne indberette momsen (når der nu ikke er en anden måde at komme til at betale den på) ;)

Jeg ved faktisk ikke hvor vi har været uenige ud så dit svar er (igen) fordi det har været flere tråde) rent vrøvl som det meste du har svaret mig

frem for dit ønske om at diskutere noget gang på gang som er tråden irrelevant- så hold dig til at svare på, om PMV kan importere ydelser til momspligtig aktivitet uden at være momsregistreret - = man kan ikke være PMV og importere ydelser for det kræver momsregistrering

Jeg har aldrig modsat mig, at man kan være importørregistreret uden momsregistrering. Tværtimod, har jeg ofte skrevet man kan være importregistreret uden moms.

Det har bare INTET med denne tråd at gøre. Den handler om man kan importere ydelser erhvervsmæssigt fra UDEN for EU- uden momsregistrering  - og det kan man ikke  og dermed ikke gøre det i PMV - uanset hvor meget du roder den til.

Tænk lidt over hvad der spørges om  Det er mange tråde nu, hvor du helt enkelt skyder på mig - forbi alene for at få en diskussion i mine øjne. Ærgerligt for du ved da en del givet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)