Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjekker du om din iPhone er blevet inficeret med virus?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Min søn har for anden gang oplevet, at hans hævekort er blevet misbrugt via Just Eat. 

I den forbindelse tænkte jeg på, om oplysningerne kan være lækket gennem hans iPhone SE. Han har ikke Just Eat appen installeret og bruger kun Mobilepay.

Kan du på nogen måde opklare, om din iPhone er inficeret med virus/malware? Hvis den er vil en factory reset så løse problemet?

Mvh.

Morten

Alt Om Basketball får du basket nyheder om: Tøj, Sko, Bolde, Træning og Guides

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det er meget sjældent at iPhone er inficeret med virus. Hvis en app ikke er installeret kan den ikke hæve penge. Og alligevel er det usansynligt.

Det er sikkert nogen som har set kortet eller måske er kortet blevet brugt af en meget glemsom søn...

Factory reset sletter alt på telefonen, og den ville kunne sælges til en ny bruger. Men misbrug af et kort er typisk ikke fra en mobil. Et hævekort og Mobile Pay har også en kode. Nogen skal have kigget over skulderen for at kunne bruge hævekortet.

For øvrigt kan en netbutik ikke hæve flere penge end kunden sætter til rådighed.

Du kan se mere her: http://www.altomdata.dk/saadan-ved-du-om-din-smartphone-er-inficeret-med-virus

// Lars

Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Det var også min konklusion, at en iPhone er rimelig sikker. Vi er kommet frem til, at der nok er nogen, som har afluret eller haft kortet i hænderne i ungdomsklubben.

Mvh.
Morten

Alt Om Basketball får du basket nyheder om: Tøj, Sko, Bolde, Træning og Guides

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan forsøge at installere app'en Lookout. Findes i gratis version med virus scan af apps.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)