Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerkontrakt for IVS selskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter en god skabelon eller et godt eksempel på en ejerkontrakt imellem to partnere i et IVS selskab

Vi har desværre ikke de store midler at gøre godt med, da vi blot er et par fattige studerende, det vil sige, at der på ingen måde er råd til en advokat på nuværende tidspunkt. Vi vil helst også gerne undgå sider som dokumenter.dk eller lignede sider. Så derfor håbede vi på at vi måske kunne få lidt hjælp her. Stort set alt har interesse – også gode råd til hvad der skal stå i denne kontrakt. Men vi vil være allermest taknemmelige på et eksempel eller en skabelon.

Mvh Kristian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Det giver et fint indblik i hvilke punkter der skal med, men desværre koster resten penge. Så jeg søger videre. 

Men tak alligevel. :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Her kan du få helt alm gode råd om hvad en ejeraftale skal omfatte. Da I ikke har råd til advokat, ja så er det jo bedre end ingen ting at gennemgå det, og se om I kan udarbejde en aftale selv.http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

I ved godt fattige studerende at et IVS skal have lovpligt arbejdsskadeforsikring der dækker ejerene uanset omsætning og løn - regn ca 3000 med to ejere men forhandel. Bod per manglende 5000 kr + det sparede beløb - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

I skal heller ikke være stensikre på selv at klare regnskabet/årsrappport og selvangivelse, så det er sjældent helt gratis at drive IVS. Overvej 55 kr til min E-bog med alt det I behøver vide om IVS, skat, moms, drift, lovkrav, inspiration osv http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John, jeg tjekker lige det hele igennem.

Vi er klar over, at der kommer til at være en del udgifter - også til forsikringer. Men når jeg skriver som jeg gør, er det blot fordi vi ønsker at sparre, hvor det er muligt og forsvarligt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt forståeligt. Sæt jeg og skriv en ud fra mit link - så får I det meste med - og lad så evt en fornuftig fra hver jeres familie læse den som "advokat" for hver af jer i alle fald. Det er et meget vigtigt punkt, nu hvor I er venner - for der KAN opstå uenighed, og modsat I/S så kan man hænge på ejerskab i et IVS i MEGET lang tid, måske på et tidspunkt man ikke vil eller må være ejer af et selskab (dagpenge/job/andet firma osv) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps! Tak for de gode råd, det kan bestemt bruges! 

Fra Århus
Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk tak! 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)