Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af leaset udstyr. Salgspris højere end det resterende leasing beløb.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Allingåbro
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par år siden købte jeg en traktor til mit landbrug. Det vil sige den er faktisk leaset, så jeg er jo reelt set ikke ejer.

Nu vil jeg gerne sælge den, til en højere pris end det beløb der resterer i leasingaftalen. (Da jeg bilder mig ind at jeg gjorde en god handel, da jeg købte den)

Kan leasingselskabet skrive en større faktura, til køber, end det beløb de har til gode og så udbetale overskuddet til mig?

Eller kan jeg sælge traktoren og så købe den af leasingselskabet i samme omgang?

Kan køber lægge en udbetaling til mig og overtage den resterende leasingperiode?

Håber nogle kan give et godt bud :-) 

-Mikkel

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

AD Større faktura

Det ville være usædvanligt hvis leasing udskrev en større faktura til en anden køber end dig og så udbetalte beløbet til dig.

Du skal efter min opfattelse indgå en aftale med en køber, hvor du får hans underskrift på en i for eks. 8 dage bindende købekontrakt, hvor du venter med at underskrive til du selv har betalt restbeløbet til leasing og fortæller hvorfor han ikke får din underskrift med det samme. Kontrakten skal indeholde en bestemmelse om at køber skal indbetale den fulde købesum til din bank.

Jeg kan regne ud at du ikke selv har pengene til at indfri med og at det er derfor du spørger.

Med den for køber bindende kontrakt i hånden, går du til din bank og anmoder dem om at mellemfinanciere indfrielse af leasingselskabet og så snart banken har sagt ja, underskriver du købekontrakten, hvilket meddeles køber, som samtidig skal have besked om nu at indbetale købesummen.

Overskud kan herefter overføres til din konto.

Sådan

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)