Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gamer computer til min 15 årige søn - hvad vil I anbefale?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Min søn ønsker sig en ny computer til at spille på, og jeg vil lige høre om der er nogen herinde, som kan anbefale nogle gode maskiner, så jeg ved hvad jeg skal kigge efter?
Gerne noget som holder i et stykke tid. Det må også gerne være brugte maskiner, hvis feks. solgt et sted man har garanti for at kvaliteten er i orden.

Og hvilket prisleje skal jeg regne med?

Han spiller især LOL :)

Pfrmtak :0)

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jul 15
Indlæg ialt: 224
Fra  OnlineItSupport Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sussane
Jeg kan klart anbefale byg selv men hvis i er på udkig efter noget godt som holder i lang tid er prisleje cirka: 9-11k hvis den skal holde nogle år
Jeg vil kigge på mmvision eller shark gaming
Hvis du vil vide mere specifikt så kontakt mig på nr: 29 87 43 60 i morgen ved en 14:30 eller efter
Jeg kan give bedre bud over mobil
Jeg arbejde med computer dagligt

/Mathias
OnlineItSupport

Fra Rødekro
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Meere ApS Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Der er et hav af forskellige gamer computere derude, og mit indtryk er faktisk at nogle køber en for "kræftig" maskine.

Jeg ville først finde ud af med din søn hvad det egenlig er at han vil bruge den til. Du skriver han spiller en del League Of Legends. Min gamle Mac Book fra 2012 kan fint trække League Of Legends, så det kræver ikke den helt store gaming computer. Det kan være han vil livestreame på fx twitch.tv eller optage nogle af de kampe han spiller. Så skal han nok op i en lidt større computer, men igen vil man tit få af vide at man skal op og give 10-12 tusind for sådan en, det skal man ikke.

Det kan være han vil redigere lidt billeder i fx Photoshop, eller måske enda redigere video i After Effects. Specielt video redigering kræver en større computer og her ville jeg tage et kik på de system krav der er for de programmer han vil bruge.

Han vil sikkert rigtig gerne have en stationær computer da det er det flest unge vil kalde en gamer computer. Stationære computer er også nemme at opgradere så man ikke skal ud og købe en ny engang til.

Ud fra de jeg hører skal han bruge en computer til at spille på, og selvfølgelig sikkert også til sin skole. Man kunne slå begge sammen og købe en bærbar computer. Lenovo er nok et godt bud på et mærke. Regn med en 5000-7000 for en ny, men i kan sikkert finde en brugt til en 3000-4000. Sørg for at den har nogle RAM, i behøver ikke op i 16gb, men vil mene minimum 8gb. Sørg for han har en harddisk med noget plads på, gerne 1tb. Måske også overveje en SSD på en 256 gb ved siden af den 1tb harddisk. Dog kun vil budgettet er til det.

Jeg håber det hjalp lidt, eller så er du og din søn altid velkommen til at skrive. Jeg har selv bygget computere siden jeg var 11 år gammel, og har også spillet rigtig rigtig meget. I dag udvikler jeg hjemmesider, og dertil redigere jeg billeder, så jeg kender lidt til det.

Mvh. Christian

Projektleder og udvikler hos Meere

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv købt hos MMvision.dk. De har styr på deres og rigtig gode priser.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hek Susanne først og fremmest find ud af hans behov spiller han lol fordi det han har nu ikke kan andet eller blot fordi de krævense spil ikke er ham

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt brug dette site som vejledning hvor man kan se hvor høj score de diverse maskiner har fået i score. 

Jeg kan evt også strikke en sammen til ham :)

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 2. Jan 17
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går meget op i simulatorer som kræver en del kraft, jeg har flere gange købt en god og kvalitets bygget pc hos MMvision.dk som flere skriver er de utrolig dygtige og du kan tage hvilken som helst af deres hyldevarer og tilpasse den efter behov, men for ordentligt udstyr forvent at ligge ca 8-10000kr.

Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Susanna Solgreen Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode svar! Jeg har gennemgået dem med min søn, og vi vil kigge på de forskellige hjemmesider og tænke over jeres råd her i eftermiddag.
Jeg vender evt. tilbage, hvis der er mere.. :0)

Igen mange tak! :0)

Fra Rødekro
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Meere ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at hører.

Det er en stor beslutning for unge drenge som os, som bruger meget tid på computeren. Da jeg første gang byggede min egen computer var det mit et og alt.

Jeg håber at i finder det bedste muligt

Mvh. Christian

Projektleder og udvikler hos Meere

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne (:

Hvis du er til den billige løsning, samt en god service, så er topdata.dk et super valg :-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)